۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
 قیمت دلار پایین آمد اما قیمت اجناس همچنان صعودی است
بی مهری آنلاین شاپ ها در روزهای بد افزایش قیمت؛

 قیمت دلار پایین آمد اما قیمت اجناس همچنان صعودی است

بازار پر تشویش با ۶۰ تومان شدن دلار وضعیت بدی را تجربه کرد، اگر چه این میزان ساعتی بیشتر طول نکشید و روند کاهشی داشت اما اجناس در بازار همچنان روند صعودی دارد.

نساء کروندی، بازار: بازار پر تشویش کالا با ۶۰ هزار تومان شدن دلار وضعیت بدی را تجربه کرد، در آن زمان خریدار تلاش میکرد برای جلوگیری کمتر شدن قدرت خرید کالاهای مورد نیاز خود به بازار مراجعه کند و فروشنده از ترس افزایش قیمت هیچ کالایی را عرضه نمی کرد، اگر چه ۶۰ هزار تومان بودن دلار ساعتی بیشتر طول نکشید و روند کاهشی داشت اما اجناس در بازار همچنان روند صعودی دارد.

با کاهشی شدن قیمت دلار در کشور و عدم کاهش قیمت ها بیش از پیش مشخص شد که مشکل کنونی اقتصاد ما در کشور دلار نیست، بلکه اقتصاد بیماری است که حتی جراحی یک ساله دولت نیز نتوانست آن را درمان کند.

شاید عدم نظارت صحیح و نبود قوانین بازدارنده در این راستا اضلاع دیگر این وضع هستند، هر کسی در هر جایگاه (چه تولید کنند و چه مصرف کننده) که هست، با بی قانونی قیمت کالاهای خود را افزایش می دهد چرا که ترس آن را دارد در ادامه کار نتوانست کالا یا مواد اولیه را تهیه کند، به راحتی نیز به خریدار می گویند اگر از این افزایش قیمت ناراحت هستید کالا را خریداری نکنید، دو روز دیگر باید قیمت بیشتری را برای خرید آن بدهید.

در این دوره آنلاین شاپ ها نیز با منفعت طلبی از هر فرصتی برای اینکه بتوانند سود بیشتری را کسب کنند استفاده و خریدار را با مشکل مواجه می کنند.

یکی از خریداران آنلاین شاپ ها گفت: برخی فروشندگاه آنلاین شاپ ها حد بی اخلاقی را در کار خود تمام کردند

پس از ۱۴ روز از خرید کالا، فروشنده عدم وجود زد

یکی از خریداران کالا از آنلاین شاپ ها در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته درست پیش از افزایش ناگهانی دلار دو سری ظروف غذا خوری از یکی از آنلاین شاپ های معتبر خریداری کردم که با تایید فروشنده اعلام شد ۱۴ روز پس از پرداخت، کالا به دستم می رسد.

وی با بیان اینکه از زمان پرداخت تا زمانی که بنا بود کالا ارسال شود دلار رنگ ۶۰ هزار تومان را به خود دید، افزود: دقیقا یکی دو روز بعد از اینکه پیامک ارسال کالا به دستم رسید، پیامک دومی برای من ارسال شد که نوشته بود کالا توسط غرفه دار قابل تامین نبوده و سفارش لغو شده است.

 قیمت دلار پایین آمد اما قیمت اجناس همچنان صعودی است

نادر زارعی بیان کرد: تمام قیمت های محصول مشابه چند برابر شده بود و من مبلغی را که برای دو سری از این ظروف پرداخت کردم حالا میتوانستم یک سری از آن را تهیه کنم.

این خریدار کالا از آنلاین شاپ ها خاطر نشان کرد: نبود قانون و نظارت این مشکل را به وجود می آورد و تداوم آن افراد بیشتری را متضرر می کند.

یکی از خریداران آنلاین شاپ ها گفت: جریمه تخلفات فروشندگان فروشگاه های اینترنتی بازدارنده نیست

آنلاین شاپ ها پشتیبانی قابل قبولی ندارند

یکی دیگر از خریداران آنلاین شاپ ها در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پشتیبانی مناسبی در این بازار وجود ندارد، اظهار داشت: مراکز معتبر عرضه الکترونیکی کالاباید به نحوی برنامه ریزی کنند که در صورت تخلف فروشنده، جریمه ای برای او در نظر گرفته شود.

وی افزود: در صورتی که آن آنلاین شاپ به راحتی از فروشنده تخلف را پذیرفته بود و در جواب تنها از ما درخواست کرد برای تکرار خرید از آنها با دقت بیشتری فروشنده را انتخاب کنیم.

مصطفی محمودی اضافه کرد: همچنین برای عذر خواهی از مشکل به وجود آمده کد تخفیفی برایمان صادر شد که به این شرح بود: تخفیف ۵۰ هزار تومانی برای خرید بالای یک میلیون تومان و مدت محدودی نیز زمان استفاده داشت.

 قیمت دلار پایین آمد اما قیمت اجناس همچنان صعودی است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اتحادیه ها برای راه اندازی سایتی جهت عرضه کالا بودجه کافی ندارند/ دولت به کمک اتحادیه ها بیاید

مدیریت آنلاین شاپ ها را در هر حوزه به اتحادیه ها بسپارید

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فعالیت در هر بازار، تخصص خود را می خواهد اظهار داشت: فرقی ندارد این فعالیت در فضای حقیقی و یا مجازی باشد.

وی با بیان اینکه اتحادیه ها برای راه اندازی سایتی جهت عرضه کالا بودجه کافی ندارند، بیان کرد: باید دولت یکبار برای همیشه با کمک خود مشکل فروش های اینترنتی را حل کند و با حمایت از فعالیت اتحادیه ها در این راستا به خریدار و فروشنده کمک کند.

اکبر پازوکی خاطرنشان کرد: سپردن مدیریت فروش های اینترنتی و کسب مجوز های لازم برای فعالیت به اتحادیه ها برای فروشنده و خریدار نیز آثار مثبتی بسیاری دارد و خریدار با اطمینان بیشتری خرید را انجام می دهد.

برخی از قوانین خرید اینترنتی نا آگاه هستند

یکی از فعالین حوزه بازار الکترونیکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه خرید های اینترنتی وجود دارد، اظهار داشت: این قوانین از سال ۸۲ در راستای حمایت از حقوق مصرف کنند تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه برخی از این قوانین آگاهی لازم را ندارند به همین دلیل سبب متضرر شدن آنها در این بازار می شود، گفت: معرفی دقیق و کامل محصول، فروشنده و تعیین دقیق و صریح شرایط معامله از جمله قوانینی است که باید فروشنده در هنگام معامله رعایت کنند.

سالار اکبری در ادامه اضافه کرد: در این صورت است که میتوان خرید امن را تجربه کرد، اگر فروشنده هویت حقیقی خود و یا مرکز عرضه را مخفی کرد باید به آن شک کرد و خرید را انجام نداد.

علیرغم همه این شرایط ما روزانه شاهد کلاهبرداری های فاحش در این فضا هستیم که اکثر آنها با متضرر شدن خریدار تمام می شود، با توسعه تکنولوژی و بروز شدن نحوه معاملات باید زمینه اجتماعی آن را نیز فراهم شود، چرا که خریداران اگر بر اصول اولیه خرید آگاه باشند این میزان کلاه برداری اینترنتی قطعا کاهش پیدا می کند، همچنین عرصه بر سود جویان و کلاهبرداران نیز تنگ تر می شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha