۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
نگاه بازرسی مابانه باعث کنترل بازار نمی شود| اتاق ها؛ ظرفیتی مناسب برای جلوگیری از رها شدگی بازار
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار؛

نگاه بازرسی مابانه باعث کنترل بازار نمی شود| اتاق ها؛ ظرفیتی مناسب برای جلوگیری از رها شدگی بازار

زنگنه عضو هئیت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کنترل بازار باید با ابزار خود بازار رخ دهد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به رهاشدگی بازار و عدم کنترل آن بیان کرد: کنترل بازار باید با ابزار خود بازار رخ دهد.

وی با بیان اینکه اصناف و فعالین بازار از جمله ابزارهای بازار قلمداد می شوند، ادامه داد: به عنوان مثال خود مرغداران و کشتارگاه ها ابزارهای بازار هستند. بنده احساس می کنم مقداری گفت و گو و تعامل واقعی بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ابزار فطری خود بازار برای کنترل بازار استفاده کنیم، ادامه داد: متاسفانه ما این رویکرد را کنار گذاشته و از ابزار دستوری و مواردی از جمله تعزیرات استفاده می کنیم این در حالی است که تعزیرات برای کنترل بازار نیست و برای مقابله با معدود کسانی است که از قانون عدول می کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه به واقع نگاه بازرسی مابانه نمی تواند باعث کنترل بازار شود، تاکید کرد: یک بخش از کار موثر این است که ما بنشینیم و با کل زنجیره بازار صحبت کنیم. به نظر بنده اتاق بازرگانی، اتاق صنایع، اتاق کشاورزی و تعاون و اتاق هایی که نماینده بخش خصوصی هستند، اینها باید با بنشینند با دولت گفت و گو کنند و دولت باید از ظرفیت این اتاق ها برای کنترل و جلوگیری از رها شدگی بازار استفاده کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته بخشی از کنترل بازار در دست وزارت صمت نیست و ممکن است تحت تاثیر شاخص های کلان کشور باشد به عنوان مثال وقتی تورمی خارج از نظام بازار به بازار تحمیل می شود،دیگر ما اینجا نمی توانیم بازار را مقصر این شرایط بدانیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha