۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
طرح تابستانه مهارت با ظرفیت ۲ میلیون نفر در کشور اجرا می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طرح تابستانه مهارت با ظرفیت ۲ میلیون نفر در کشور اجرا می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تابستانه مهارت در مدت سه دوره تابستانه با ظرفیت ۲ میلیون نفر اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین امضاء تفاهم‌نامه چندجانبه با موضوع «اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب‌وکار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار در قالب مدرسه تابستانه مهارت» گفت: هدف از برگزاری این نشست، امضاء تفاهم‌نامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل تحت عنوان «طرح خلاقانه مدرسه تابستانه مهارت» است.

مرتضوی تأکید کرد: این طرح به پیشنهاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و پس از بررسی‌های لازم، به مصوبه شورای عالی اشتغال تبدیل شد.

وی گفت: طرح تابستانه مهارت در مدت سه دوره تابستانه با ظرفیت ۲ میلیون نفر اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رئیس‌جمهور یکی از مشکلات کارآفرینان را کمبود نیروی کار خلاق و ماهر می‌دانند و از طرفی مسئله بیکاری از دیگر مشکلات بازار کار محسوب می‌شود.

مرتضوی گفت: باید از هدایت‌های تحصیلی نظری به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی حرکت کنیم.

وی معتقد است: مطالعات اجمالی کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری را نشان می‌دهد. عدم مهارت‌آموزی و نیازسنجی‌های تخصصی از مسائل مهم در حوزه اشتغال و مهارت محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اکنون بخشی از نیروی کار کشور، نیروی کار اتباع خارجی هستند و در نقطه مقابل، اعزام نیروی کار خلاق و ماهر با توجه به استعدادهای کشور و منطقه با وجود سیاست‌های آمایشی، باید در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی ابزار امیدواری کرد که با این اقدامات نیروی کار خلاق و باظرفیت را در کشور گسترش داده و با توسعه ظرفیت‌های این حوزه شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

وی همچنین از اراده همه دستگاه‌های مشارکت‌کننده در اجرای طرح تابستانه مهارت، تقدیر کرد و گفت: در راستای حلقه تکمیلی اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت‌های ورزشی نهادها و دستگاه‌های حاضر در طرح استفاده کرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha