۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
بررسی جامع دریافت وام طلا از طریق بانکها

بررسی جامع دریافت وام طلا از طریق بانکها

آیا تا به حال فکر کرده ‌اید طلا هایی که در خانه نگه داری می‌ کنید، می ‌توانند به شما در حالی که نیاز مالی فوری دارید، کمک کنند؟

بازار: آیا تا به حال فکر کرده ‌اید طلا هایی که در خانه نگه داری می‌ کنید، می ‌توانند به شما در حالی که نیاز مالی فوری دارید، کمک کنند؟ وام طلا ، فرصتی است که به شما این امکان را می‌ دهد تا بدون نگرانی از فروش و طلا های گرانبها و زیبای خود، به مبلغ مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.

این وام، بستری امن و راحت برای دریافت منابع مالی فوری شما می باشد. در این مطلب توضیحات لازم در رابطه با دریافت وام طلا را ارائه خواهیم داد.

وام طلا چیست؟

وام طلا به معنای دریافت وام با استفاده از طلا به عنوان ضمانت است. در این نوع وام، شما طلا های خود را به بانک یا شرکت مالی ارائه می‌ دهید و در مقابل ارزش طلای خود، وام دریافت می ‌کنید. طلا های شما تحت نظر کارشناسان نگهداری می ‌شوند و با تسویه آخرین قسط، طلا به شما تحویل داده می ‌شود.

این نوع وام معمولا بدون نیاز به ضامن یا تضمینات دیگر ارائه می گردد و به شما امکان دریافت وام سریع و بدون دردسر را می ‌دهد. از طرفی، شما همچنان صاحب طلاهای خود خواهید بود. ارزش طلا با گذر زمان ممکن است افزایش یابد، بنابراین بدون اینکه نیاز باشد طلا های خود را بفروشید و پول نقد دریافت کنید، می توانید آن ها را به امانت گذاشته و در مقابل وام بگیرید .

ارائه تسهیلات با وام طلا در بانک های مختلف

در حال حاضر، بانک ‌هایی که در ایران تسهیلات وام طلا را ارائه می‌ دهند، انگشت شمار می باشند، همچنین لازم به ذکر است که شرایط و محدودیت ‌ها برای دریافت وام های طلا ممکن است بین بانک‌ ها متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق تر و دریافت شرایط کامل، بهتر است با هر بانک به صورت جداگانه تماس حاصل کرده و اطلاعات به‌روز را دریافت کنید. در ادامه به معرفی چند بانک که می توانید وام روی طلا از آن ها دریافت کنید، خواهیم پرداخت.

شرایط دریافت وام های طلا از بانک ملی

برای پرداخت وام طلا در این بانک، شما مبلغ وام را پس از ۱۲ ماه به صورت یک جا می توانید پرداخت کنید و نیازی به پرداخت ماهانه نخواهید داشت. بانک ملی وام روی طلا را به دو صورت زیر ارائه می دهد.

  • وام طلا ی قرض الحسنه
  • وام طلا ی جعاله

بررسی جامع دریافت وام طلا از طریق بانکها

شرایط دریافت وام طلا بانک ملی

شرایط دریافت وام طلا از بانک کارگشایی

بهتر است بدانید که بانک کارگشایی یکی از زیرمجموعه های بانک ملی است، بنابراین قوانین دریافت وام طلا بانک کارگشایی، شباهت بسیار زیادی به بانک ملی دارد. وام‌ های این بانک شامل وام طلا ی قرض الحسنه و وام طلا ی جعاله است و می‌ توانید زمان بازپرداخت وام خود را با پرداخت شش درصد جریمه بیشتر، تمدید کنید.

یک مسئله بسیار مهم در رابطه با بانک ملی و بانک کارگشایی این است که برای دریافت وام طلا ، باید مطمئن شوید که طلا شما مطابق با استاندارد های مورد قبول بانک های مذکور است. همچنین، برای اخذ وام های طلا، باید مدارک مورد نیاز ارائه دهید و در صورت ناقص بودن مدارک، بانک حق ابطال وام را دارد. در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که زمان بازپرداخت وام را رعایت کرده و با پرداخت به موقع مبلغ وام، از پرداخت جریمه جلوگیری کنید.

آیا بانک ملت روی طلای شما وام می دهد؟

در واقع بانک ملت، وام طلا پرداخت نمی ‌کند و تنها گواهی سپرده طلا را برای سکه‌ های طلا صادر می ‌کند. با سپرده کردن سکه ‌های طلا در صندوق خزانه بانک، شما می ‌توانید گواهی سپرده طلا دریافت کنید و با استفاده از این گواهی، می‌ توانید سکه‌ های خود را در بورس معامله کنید.

شرایط دریافت وام طلا از بانک صادرات

بانک صادرات اقدام به ارائه وام بدون ضامن با عنوان طرح ۶۷ می ‌کند. برای دریافت این وام، اصلی ‌ترین شرط افتتاح سپرده‌ ی بلند مدت در بانک صادرات است. با افتتاح سپرده، شما می‌ توانید تا ۸۰% از مبلغ سپرده خود را به عنوان وام دریافت کنید. مبلغ وام در این طرح از ۵ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان متغیر است.

بررسی جامع دریافت وام طلا از طریق بانکها

شرایط دریافت وام طلا بانک صادرات

شرایط دریافت وام توسط طلا از بانک رسالت

از دیگر بانک هایی که به ارائه وام طلا می پردازد، بانک رسالت است. برای دریافت وام طلا بانک رسالت، باید طلا های زینتی یا سکه طلا خود را به بانک برده و ارزش‌گذاری کنید. سپس می ‌توانید وامی به میزان ارزش طلا خود با سود ۴ درصد دریافت کنید. شرایط دریافت وام طلا بانک رسالت به صورت زیر است:

- مبلغ وام: مطابق ارزش طلای شما

- نرخ سود وام: ۴ درصد

- مدت زمان بازپرداخت: تعیین شده توسط بانک

وام طلا بانک رسالت به صورت دو مرحله پرداخت می ‌شود. در ابتدا، شما می ‌توانید تسویه وام ۲۰ میلیون تومانی را انجام دهید و پس از آن درخواست وام ۳۰ میلیون تومانی را داشته باشید. مزایای دریافت وام های طلا از بانک رسالت عبارت هستند از:

سود کمتر نسبت به بانک ‌های دیگر، دریافت وام بر اساس ارزش طلای شما، نگهداری امن طلای خود در بانک و قابلیت امانت دادن سکه به جای طلا زینتی شما.

بررسی جامع دریافت وام طلا از طریق بانکها

شرایط دریافت وام طلا بانک صادرات

دریافت وام های طلا از شرکت های خصوصی

از دیگر گزینه های دریافت وام طلا ، می توان به شرکت ها و موسسات خصوصی اشاره کرد، اما باید با دقت و احتیاط عمل کنید. برخی از شرکت‌ ها شرایط راحت ‌تری برای دریافت وام ارائه می ‌دهند و میزان وام را تقریبا بر اساس ارزش طلای شما تعیین می ‌کنند. سود ماهیانه نیز به طور معمول در حدود ۲ الی ۳.۵ درصد است.

قبل از انتخاب یک شرکت خصوصی برای دریافت وام طلا ، باید مطمئن شوید که این شرکت دارای پشتوانه و اعتبار کافی است. تحقیقات دقیقی در مورد شرکت انجام دهید و اطلاعاتی درباره تاریخچه، عملکرد، نظرات مشتریان قبلی و وضعیت مالی شرکت بدست آورید.

یکی از قدیمی ترین و معتبر این شرکتها طلای گلدیس می باشد که با ۲۲ سال سابقه در برج گلدیس تهران واقع در میدان صادقیه کماکان به متقاضیان ، وام فوری با ضمانت طلا می دهد

تفاوت وام طلا ی گلدیس با دیگر وام های بانکی روی طلا

وام طلا ی گلدیس از دیگر وام های می باشند که شما می توانید با طلاهای خود آن ها را دریافت کنید. وام طلا ی گلدیس با وام طلا ی بانک های مذکور متفاوت می باشد. اولا، سقف وام طلا ی گلدیس با وام طلا ی بانک کارگشایی بسیار متفاوت است

با این تفاوت بانک کارگشایی در آخرین اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۲ در ازای ترهین ۲۵ گرم طلا امکان دریافت وام فوری ۵ میلیون تومانی را دارید و در صورت ترهین ۵۰ گرم طلای ساخته شده امکان دریافت حداکثر ۲۰ میلیون تومان وام در قالب جعاله را می توانید دریافت کنید.

همچنین در خرداد۱۴۰۲ که ارزش هر گرم طلا در بازار آزاد دومیلیون پانصد هزار تومان هست شما می توانید در مجموعه طلای گلدیس در ازای ترهین و ضمانت ۷۵گرم طلا حداقل ۱۵۰میلیون تومان وام طلا فوری دریافت کنید .

دوما، نرخ سود در وام طلا ی گلدیس به صورت ثابت و مشخص تعیین می ‌شود و معمولا نرخ کمتری نسبت به وام‌ های طلای بانکی دارد. در وام‌ های بانکی روی طلا، نرخ سود ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط بازار و نرخ بهره بانکی بستگی داشته باشد.

سوما، طلای گلدیس بر اساس سیستم سپرده‌ گذاری طلا عمل می ‌کند، به این معنی که متقاضیان وام با تحویل طلا به عنوان تضمین، تسهیلات فوری را دریافت می ‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت های وام طلا ی گلدیس با بانک کارگشایی این است که شما در صورت پرداخت هر یک از اقساط ، بخشی از طلای ضمانتی خود را ماهانه و در حین اقساط تحویل می گیرید ولی در بانک کارگشایی بعد از بازپرداخت کل وام طلا ی خود را تحویل می گیرید .

مدت زمان بازپرداخت در وام طلا گلدیس به طور معمول محدود تر است و بین ۱ تا ۱۵ ماه بر حسب توانایی پرداخت اقساط متقاضی تعیین می‌ شود، اما مدت زمان بازپرداخت وام طلا بانک کارگشایی به صورت یکجا و مضاربه باشد.

مدارک لازم برای دریافت وام نیز ممکن است در دو حالت متفاوت باشد. برای وام طلا ی گلدیس، معمولا تنها نیاز به اصل کارت ملی متقاضی و کپی آن و اصل طلای متقاضی وام کافی است،

در حالی که در وام‌ های بانکی ممکن است نیاز به مدارک و اسناد دیگری مانند سند مالکیت طلا، ارزش ‌نامه‌ ها و تعهدات قانونی دیگر باشد. با این حال، در هر دو نوع وام، توجه به پشتوانه و اعتبار موسسه یا بانکی که وام را ارائه می‌ دهد، بسیار مهم است.

مزایای دریافت وام های طلا

یکی از مهم‌ترین مزایای وام طلا این است که شما می ‌توانید طلا های خود را به عنوان تضمین وثیقه به بانک یا مؤسسه مالی معتبر بسپارید. این امر به شما امکان می ‌دهد که طلا های خود را به صورت ایمن در یک محل مطمئن نگهداری کنید.

با دریافت وام طلا ، شما نیازی به داشتن ضامن ندارید. علاوه بر این، معمولا وام های طلا دارای نرخ سود کمتری نسبت به بعضی از وام‌ های دیگر می باشند. در نهایت، این نوع وام به شما اجازه می ‌دهد به جای آنکه طلاهای خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید از ارزش آن ها استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از وام طلا ، نیازهای مالی خود را برآورده کنید و در عین حال طلا های خود را در اختیار داشته باشید.

وام طلا برای چه کسانی مناسب است

وام طلا برای افرادی که فاقد ضامن کارمند هستند، مناسب است. بدون نیاز به ضامن، این افراد می‌توانند با استفاده از طلا های خود وام فوری دریافت کنند. همچنین بسیاری از افراد شرایط سپرده گذاری در بانک را ندارند، بنابراین به راحتی می توانند جهت رفع مشکل خود، روی طلا های خود وام دریافت کنند.

افرادی که طلا دارند اما تمایلی به فروش آن ها ندارند و برای مدت زمان کوتاهی به وجه نقد نیاز دارند به راحتی می توانند وام طلا دریافت کرده و نیاز مالی خود را رفع کنند. همچنین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دسته چک ندارید، این نوع وام گزینه ی بسیار مناسبی برای شما می باشد.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرداد IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      4 0
      روی سکه هم وام فوری میدن ؟
      • عرفان NL ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
        0 0
        رو سکه طلای گلدیس فقط وام میده بقیه بانکها فقط نگهداری می کنن
    • Daryush IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      روی طلای آب شده به مقدار بالا (انگ خورده و با کاغذ خرید) به میزان (1.5 kgm) وام میدهید؟؟؟ اگر می‌دهید، حد اکثر چه مقدار و با بازپرداخت چند ماهه؟؟؟