۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
استراتژی شوتینگ استار

استراتژی شوتینگ استار

استراتژی شوتینگ استار، نوعی استراتژی معاملاتی است که در تحلیل نمودارها، نقش مثبتی دارد.

به گزارش بازار، نمودارها، ابزاری قدرتمند برای تحلیل فنی و تکنیکال در بازار مالی فارکس محسوب می‌شوند و با کمک الگوهای مختلف آنها می‌توان به بهترین استراتژی‌های معاملاتی همچون بهترین استراتژی طلا در فارکس دست یافت. استراتژی شوتینگ استار که با اسم ستاره دنباله دار هم شناخته می‌شود، به فراوانی در نمودارها دیده می‌شود و به دلیل سادگی و کارایی که دارد، برای معامله گران محبوب است. از این رو، قصد داریم ادامه این مطلب را درباره استراتژی شوتینگ استار صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

معرفی استراتژی شوتینگ استار یا الگوی ستاره دنباله دار

استراتژی شوتینگ استار، نوعی استراتژی معاملاتی است که در تحلیل نمودارها، نقش مثبتی دارد. این الگو در نمودار ها به فراوانی دیده می‌شود و پیدا کردن آن کار آسانی است از طرفی سادگی آن باعث شده است که طرفداران زیادی پیدا کند.

استراتژی شوتینگ استار، نوعی کندل است که از سایه بالایی بلند و سایه پایینی کوتاه، برخوردار می‌باشد. این الگو دارای بدنه کوچکی است و در نزدیکی کف سشن معاملاتی قرار می‌گیرد. نکته مهم در ارتباط با الگوی ستاره دنباله دار این است که یک کندل نزولی است و بعد از یک حرکت صعودی، به نمایش در می‌آید. به عبارتی دیگر، این الگو بعد از نوسان رو به بالا در قیمت‌ها ایجاد می‌شود نه بعد از نوسان رو به پایین قیمت ها. همچنین این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که در تحلیل نمودار ها، رنگ کندل فاقد اهمیت می‌باشد.

معنا و مفهوم الگوی شوتینگ استار

الگوی شوتینگ استار یا همان الگوی ستاره دنباله دار، تصویری از مبارزه میان خریداران و فروشندگان را به نمایش می‌گذارد. اگر رشد این کندل به سمت بالا باشد، به این معناست که تعداد خریداران بازار زیاد شده‌اند و قیمت‌ها نیز روند افزایشی دارند اما اگر حرکت کندل به صورت نزولی باشد، در واقع نشان دهنده کاهش قیمت‌ها و بیشتر شدن فروشندگان بازار است.

با تحلیل و بررسی این الگو به سادگی خواهید فهمید که چه زمانی خرید کنید و چه زمانی وقت فروش است تا به بیشترین سود برسید. برای مثال، معامله گرانی که به دنبال بهترین استراتژی طلا در فارکس هستند می‌توانند از الگوی ستاره دنباله دار استفاده کنند.

دنباله بالایی و بلند کندل شوتینگ استار، نشان از این دارد که خریداران سعی می‌کنند قیمت‌ها را افزایش دهند اما در پایان سشن معاملاتی، فروشندگان بیشتری وارد میدان شده و مانع از افزایش قیمت شده‌اند.

فیلتر کندل شوتینگ استار

نحوه استفاده از الگوی ستاره دنباله دار در معاملات

در دو بخش قبلی، به معرفی و بررسی مفهوم استراتژی شوتینگ استار پرداختیم اما چگونه می‌توان از این الگو در معاملات استفاده کرد؟ همانطور که چند بار هم اشاره کردیم، الگوی شوتینگ استار بسیار ساده است و فهم آن برای هر معامله‌گری راحت است.

شما برای استفاده از این الگو در معاملات خود، ابتدا بهتر است یک نگاه به نمودار داشته باشید و ستاره دنباله دار را پیدا کنید. بعد از شکل گرفتن ستاره دنباله دار، باید منتظر بمانید تا در ادامه کندل بعدی به زیر ستاره دنباله داری که یافته اید، برود. پس از آن، مطمئن خواهید شد که الگوی کندل شما مورد تایید است.

مقایسه الگوی ستاره دنباله دار با دیگر الگوهای کندل ژاپنی پایه

در یک نگاه کلی، الگوهای چکش، مرد آویزان، شوتینگ استار و چکش معکوس همگی در گروه کندل ژاپنی پایه قرار دارند. این الگوها در نمودارهای معاملاتی بسیار دیده می‌شوند و باعث تحلیل‌های بهتری می‌شوند.

الگوهای چکش معکوس و شوتینگ استار از بسیاری از جهات، مشابه هم هستند اما دارای یک تفاوت می‌باشند و تفاوت آنها نیز در روند حرکت صعودی و نزولی شماست. به عبارتی، چکش معکوس یک کندل برگشتی صعودی است اما شوتینگ استار یک کندل برگشتی نزولی می‌باشد. از نظر شباهت هم نیز هر دو دارای سایه‌های بلند بالا و سایه‌های کوتاه پایین می‌باشند و هر دو نیز ریز هستند.

کاربردهای کندل شوتینگ استار برای معامله گران

الگوی شوتینگ استار کاربردهایی برای یک معامله گر دارد و می‌تواند به پیدا کردن بهترین سیگنال فارکس منتهی شود. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم :

  • سیگنال معکوس : معمولا زمانی که کندل شوتینگ استار پس از یک روند صعودی دیده می‌شود، سیگنال برگشت نزولی در نظر گرفته می‌شود. سایه بالای طولانی این الگو نشان از این دارد که خریداران در ابتدا کنترل را به دست داشته‌اند و به دلیل از دست دادن شتاب خود، قیمت نزدیک یا کمتر از قیمت افتتاحیه بسته شده است.

  • سیگنال تایید : تریدرها می‌توانند از الگوی شوتینگ استار به عنوان سیگنال تایید برای تایید دیگر ابزارهای تحلیل تکنیکال، استفاده نمایند. برای مثال اگر یک الگوی شوتینگ استار در نزدیکی یک خط روند به نمایش درآید، امکان دارد نشان از خط روند یک سطح مقاومت قوی باشد و معامله گران از آن برای تایید سطح مقاومت و در نظر گرفتن فروش، استفاده کنند.

  • سیگنال ورود و خروج : شما با توجه به استراتژی معاملاتی خود می‌توانید از الگوی شوتینگ استار به عنوان سیگنال ورود یا خروج استفاده نمایید. اگر در موقعیت خرید هستید و یک کندل شوتینگ استار ظاهر می‌شود، ممکن است نشان از یک تغییر روند بالقوه و فرصتی برای خروج از موقعیت باشد و البته عکس این موضوع هم امکان پذیر است.

  • مدیریت ریسک : از الگوی شوتینگ استار می‌توان به عنوان ابزار مدیریت ریسک استفاده کرد. اگر در موقعیت خرید هستید و یک کندل شوتینگ استار ظاهر شده است، امکان دارد یک دستور توقف ضرر را زیر پایین ترین حد الگوی کندل تعیین کند تا در صورت ادامه کاهش قیمت، ضرر احتمالی را محدود کند.

استراتژی شوتینگ استار

انواع الگوی شوتینگ استار (الگو ستاره دنباله دار)

الگوی شوتینگ استار دارای انواع مختلفی است از جمله آنکه :

  • شوتینگ استار کلاسیک : رایج ترین شکل الگوی ستاره دنباله دار است. (با یک بدنه واقعی کوچک در انتهای پایین کندل، یک سایه بلند بالا و یا بدون سایه پایین)

  • چکش معکوس : این الگو مشابه الگو ستاره دنباله دار است اما در پایین یک روند نزولی رخ می‌دهد که نشان از بازگشت احتمالی روند به سمت بالاست.

  • دوجی سنگ قبر : دارای سایه بالایی بلند، بدن کوچک و بدون سایه پایین که به صورت یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود.

  • دوجی پا بلند : با سایه بلند بالا و پایین و بدن کوچک نشان داده می‌شود. این الگو، تعیین کننده وضعیت بلاتکلیف بودن بازار است.

  • سنجاقک دوجی : دارای سایه پایین بلند، بدن کوچک و بدون سایه بالایی. این سینگال صعودی است و نشان از بازگشت احتمالی روند به سمت صعودی دارد.

محدودیت و معایب کندل شوتینگ استار (ستاره دنباله دار)

در پایان، به برخی محدودیت‌های الگوی شوتینگ استار نیز اشاره می‌کنیم :

  • تولید سیگنال‌های کاذب که باعث اتخاذ تصمیمات تجاری نادرست می‌شود.

  • قابلیت اطمینان پایین که بسته به شرایط بازار و دیگر عوامل دارد.

  • مناسب نبودن برای همه بازارها و بیشتر برای بازارهای پر طرفدار مناسب است.

جمع بندی و معرفی کانال سیگنال طلا و جفت ارز مستر اسکلپر

اگر علاقه مند به معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال هستید، می‌توانید در کانال تلگرام مستر اسکلپر، دسترسی رایگان به سیگنال‌های طلا و جفت ارز، داشته باشید. تیم حرفه‌ای مستر اسکلپر (https://mrscalpr.com) یک تیم قدرتمند و تشکیل شده از تریدرهای بسیار حرفه‌ای است و سینگال های رایگان که بیشترین سودآوری را دارند را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha