۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
فاز اول پارک‌ رود در کرج با اعتبار ۳۰میلیارد تومان افتتاح شد|کرجی ها از آب رودخانه ‌کرج سهمی ندارند
شهردار کرج:

فاز اول پارک‌ رود در کرج با اعتبار ۳۰میلیارد تومان افتتاح شد|کرجی ها از آب رودخانه ‌کرج سهمی ندارند

کرج- کیانی شهردار کرج گفت: در فاز نخست یک کیلومتر از اراضی آزادسازی شده حاشیه رودخانه کرج با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به پارکرود و مکان گردشگری تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در آیین بهره برداری از فاز نخست تفرجگاه عمومی پاکرود در حاشیه رودخانه کرج که عصر شنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج و مدیران شهری گشایش یافت، شهردار کرج گفت: اراضی حاشیه رودخانه کرج بعد از آزادسازی حریم و تخریب ساخت و سازهای دولتی و خصوصی که با حمایت دستگاه قضایی و تلاش مدیریت شهری کرج انجام شد امروز به عنوان بوستان و تفرجگاه عمومی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

«مهرداد کیانی» افزود: در این پروژه ۷ کیلومتری توانستیم در فاز نخست با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، وسعتی معادل یک کیلومتر از اراضی آزاد شده حاشیه رودخانه را به مکان گردشگری، تبدیل کنیم.

شهردار کرج از مراحل تکمیلی پروژه های عمرانی بزرگراه شمالی کرج در امتداد آزاد راه شهید همت به طول ۱۷.۵ کیلومتر و افتتاح آزمایشی مترو کرج به عنوان دو پروژه بزرگ در حوزه مدیریت شهری کلانشهر کرج یاد کرد.

شهروندان کرجی از آب رودخانه ‌سد کرج سهمی ندارند

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این مراسم گفت: اگرچه تهرانی ها اجازه نمی دهند آبی از این رودخانه به شهر کرج برسد و شهروندان کرجی از آب رودخانه ‌سد کرج، سهمی ندارند اما ما می خواهیم همشهریان حداقل از همجواری فضای سبز این شبه رودخانه استفاده کنند.

عمار ایزدیار اظهار کرد: همه ما در هر جایگاهی که هستیم، به عنوان یکی از مطالبات به حق همشهریان پیگیری های لازم را صورت دهیم تا بخشی از حق آبه رودخانه کرج مجددا جاری شود که این رودخانه بتواند ادامه حیات دهد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه یکی از موهبت های الهی است که مردم هر شهری آرزو دارند رودخانه ای از کنار شهرشان عبور کند، مطرح کرد: زیبایی شهرهایی مانند پاریس و اصفهان، به برکت وجود رودخانه هایی است که در کنارشان جریان دارد. امروز فاز اول پروژه پارکرود، در جایی که این رودخانه زیبا از کنار شهر کرج عبور می کند، به بهره برداری رسید.

فاز اول پارک‌ رود در کرج با اعتبار ۳۰میلیارد تومان افتتاح شد|کرجی ها از آب رودخانه ‌کرج سهمی ندارند

عدم ادامه حیات رودخانه اکوسیستم منطقه را دچار آسیب جدی خواهد کرد

وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش حق آبه، حداقل بخشی از آب رودخانه کرج تامین شده و از خشک شدن بستر رودخانه جلوگیری شود.

ایزدیار با بیان اینکه در صورت عدم ادامه حیات این رودخانه، اکوسیستم این منطقه دچار آسیب جدی خواهد شد، عنوان کرد: از همه کسانی که در این پروژه همکاری کردند، به ویژه دستگاه قضائی که مردانه پای کار آمد و در رابطه با آزادسازی و تسهیل گری در کنار مدیریت شهری کرج قرار گرفت و آب منطقه ای و محیط زیست که بستر لازم را فراهم کردند، قدردانی می کنم.

وی اظهار کرد: شاید در زمان های گذشته، دانش محیط زیست در مجموعه مدیریت شهری وجود نداشت اما امروز در همه شهرها به ویژه کلانشهرها، اداره محیط زیست داریم و این دانش در مدیریت شهری، در قالب معاونت خدمات شهری و محیط زیست وجود دارد تا بتوانیم رودخانه را در محدوده کرج مدیریت کنیم.

اگر این مطالبه به حق در اختیار ما قرار می گرفت، این پروژه زودتر اجرا می شد و درگیر اخذ مجوزهای لازم از آب منطقه ای و محیط زیست نمی شدیم.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امید است با همت مسئولین مربوطه، دریاچه مصنوعی که از مطالبات مردم بوده و سال هاست مطالعات آن انجام شده اما تا به امروز اجرا نشده است، به عنوان یک موهبت الهی که می تواند در جوار پل فردیس احداث شود، در دوره ششم شورای شهر کرج کلنگ زنی آن صورت گیرد و در دوره های بعدی اجرا به بهره برداری برسد.

در حاشیه این مراسم تعداد دیگری از اهالی از مدیریت شهری کرج درخواست کردند که با احداث پل، راه دسترسی به بوستان پارکرود را فراهم کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha