۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
بانک های چینی بار دیگر سود سپرده های بانکی را کاهش دادند
در پی ادامه بحران در اقتصاد چین؛

بانک های چینی بار دیگر سود سپرده های بانکی را کاهش دادند

چندین بانک بزرگ چین در راستای تطبیق هزینه و درآمدهای خود، از روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اقدام به کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی کردند.

به گزارش بازار؛ چندین بانک بزرگ چین در راستای تطبیق هزینه و درآمدهای خود، از روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اقدام به کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی کردند.

بر اساس این گزارش، سیستم بانکی چین که پیشتر در ماه سپتامبر سال گذشته نیز اقدام به کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی کرده بود، امروز در نخستین اقدام مشابه خود در سال ۲۰۲۳، بار دیگر این نرخ را کاهش داد.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، این اقدام بانک های چینی می تواند مسیر را برای کاهش بیشتر نرخ سود سپرده های بانکی باز نموده تا سرمایه های بیشتری به سمت بخش های تولیدی و بازار به حرکت در آیند.

تاکنون سه بانک بزرگ چین یعنی مرکانت، سیتیک و مینشنگ اقدام به کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی خود کرده اند. این بانک ها، نرخ سود سپرده های دوساله را ۱۰ واحد (۰.۱ درصد) و سپرده های سه ساله و پنج ساله را ۱۵ واحد پایه (۰.۱۵ درصد) کاهش داده اند.

این اقدام بانک های چینی در پی کاهش فشارهای ناشی از کاهش درآمدهای بانک ها در دوران همه گیری کرونا و عدم توانایی وام گیرندگان برای بازپرداخت منظم اقساط وام های دریافتی خود انجام شده است.

اقتصاد چین برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی، شرایط سخت تری را پیش رو داشته و فاکتورهایی همچون نرخ بیکاری و صادرات کالای چینی شرایط خوبی را تجربه نمی کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha