۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
نوسازی باغات کشت و صنعت با گونه پربازده
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد؛

نوسازی باغات کشت و صنعت با گونه پربازده

اردبیل- محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: نوسازی باغات کشت و صنعت مغان با گونه های پربازده در دستور کار قرار گرفته است.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برداشت محصولات سردرختی در باغات کشت و صنعت مغان با گوجه سبز، گیلاس و آلبالو آغاز شده و این روند تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برداشت این محصولات با همکاری بخش خصوصی و مزایده برگزار شده به ارزش ۵۳ میلیارد تومان آغاز شده و در کنار صادرات این محصولات، قرار است بخشی از میوه استحصال شده در شهرهای مختلف استان اردبیل با کیفیت مناسب به مردم عرضه شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از هدف گذاری برای نوسازی باغات کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: ۵۰۰ هکتار در این راستا هدف گذاری شده که اصلاح ۳۰۰ هکتار به انجام رسیده و در دو سال آینده تلاش می کنیم کل باغات کشت و صنعت مغان را به مرحله نوسازی برسانیم.

محمدی از تولید نهال با کیفیت بالا و به شکل کشت بافت با همکاری کارشناسان صربستانی خبر داد و افزود: در توسعه باغات زیتون نیز نهال های جدید از کشور اسپانیا منتقل شده و در حال جوان سازی نهالستان زیتون هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با کیفیت ترین محصولات تولید و روانه بازار مصرف شود که پیش بینی می کنیم بیش از پنج هزار تن محصولات سردرختی در کشت و صنعت مغان تولید و به بازار عرضه شود.

محمدی اضافه کرد: در کنار برداشت محصولات سردرختی، عملیات برداشت محصول استراتژیک گندم، همچنین دانه های روغنی به ویژه کلزا در منطقه آغاز شده و تلاش ما بر این است تا به سرعت عملیات برداشت محصول را انجام داده و زمینه فرآوری این محصولات را در داخل استان و مجموعه کشت و صنعت فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در همه حوزه ها از گندم گرفته تا دانه های روغنی و چغندر قند سعی بر جلوگیری از خام فروشی محصول است و به دنبال توسعه صنایع تبدیلی هستیم تا ارزش افزوده محصولات بالا برود.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha