۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه پژوهش و فناوری ایمیدرو

اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه پژوهش و فناوری ایمیدرو

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵۰ میلیارد ریال برای توسعه آموزش، پژوهش و فناوری اختصاص داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری افزود: منابع اختصاص یافته این سازمان در سال ۱۴۰۱ برای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری شامل «تصویب، عقد قرارداد یا مبادله موافقتنامه ۱۴ طرح پژوهشی»، «تامین اعتبار تجهیزات مورد نیاز مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران» و «تامین منابع مالی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور» است.

وی گفت: «اجرای فرآیند جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی سال ۱۴۰۰» و «تامین اعتبار خرید یک دستگاه شبیه ساز دامپتراک برای برگزاری آموزش رانندگی دامپتراک معادن نهبندان باهمکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بخش دیگری از هزینه‌های تخصیصی ایمیدرو در سال گذشته است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به دیگر منابع تخصیص یافته در این حوزه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: «برگزاری دوره کارورزی ۲۰۰ فارغ التحصیل جوان در رشته‌های مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی (درقالب طرح فاجد)»، بخشی از این اقدامات است.

ملاطاهری افزود: «برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت تکنسین مهارتی حفار مغزه گیری و تربیت تکنسین مهارتی با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی» و «تامین اعتبار دوره آموزشی تراش کاروینگ و حجم‌تراشی گوهرسنگ‌ها»، بخش دیگری از هزینه‌ها برای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری است.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش پژوهش در این مدت، برگزاری نشست‌های مشترک صنایع فولاد، آلومینیوم، طلا و سنگ آهن برای تعریف طرح‌های پژوهشی مشترک و امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با شرکت‌های بزرگ صنایع معدنی برای انجام مطالعات امکان سنجی تولید فولاد سبز و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی آن و نیز دستیابی به دانش معدنکاری سبز است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: برگزاری جلسات تخصصی با شرکت‌های دانش بنیان شناسایی شده در بخش معدن و صنایع معدنی برای احصای توانمندی‌های آن‌ها و نیز برگزاری جلسات تخصصی برای تعریف درخواست طرح‌های پیشنهادی (RFP) هوشمند سازی در بخش معدن، اکتشاف و نیز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با همکاری دفتر فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گام دیگر ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ بود.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha