۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
موضوع واگذاری‌ها در کشور به خوبی انجام نشده است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

موضوع واگذاری‌ها در کشور به خوبی انجام نشده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در واگذاری‌ها به خوبی عمل نشده است و اولین علت آن این است که واگذاری‌ها به مردم و به بخش خصوصی نبوده، بلکه به نهادهای شبه دولتی واگذار شده است.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت سازمان بازرسی از موضوع واگذاری‌ها گله‌مند است و مدعی هستیم که واگذاری‌ها در کشور به خوبی انجام نشده است. مقام معظم رهبری هم اخیراً در فرمایشاتی که داشتند بر روی این موضوع تاکید کردند که واگذاری‌ها باید به مردم و بخش خصوصی به مفهوم واقعی واگذار شود نه به نهادهای شبه دولتی.

خدائیان افزود: در واگذاری‌هایی که در طی دوران‌های مختلف داشتیم به خوبی عمل نشده است که دلایل متعددی دارد. اولین علت این است که واگذاری‌هایی که صورت گرفته به مردم صورت نگرفته و به بخش خصوصی واگذار نشده بلکه به نهادهای شبه دولتی واگذار شده است که همچنان هیئت مدیره‌ها را دولت منصوب می‌کند و زمینه سوء جریان و فساد در همین جا که نظارت ممکن است نباشد صورت می گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: دلیل دومی که وجود دارد این است که دستگاه‌ها از اعلام دارایی‌های مازاد خود خودداری می‌کنند و سازمان بازرسی کل کشور بارها تذکر و مکاتبه انجام داده است که دستگاه‌ها دارایی‌های مازاد خود را به وزارت امور اقتصاد و دارایی معرفی کنند، ولی مدیران هستند که در مقابل مولد سازی مقاومت می‌کنند نه اینکه دستگاه‌های نظارتی مانعی برای انجام این کار باشند.

وی افزود: اخیراً هشدار داده ایم و به بانک‌ها در مورد فروش اموال مازاد و خروج از بنگاه داری نامه ارسال کرده ایم؛ بنابراین سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی پیگیر هستند که این اموال مازاد به فروش برسند و مولدسازی شوند.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha