۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
آموزش تشخیص رنگ خودرو

آموزش تشخیص رنگ خودرو

بررسی رنگ و بدنه خودرو در حین خرید ماشین‌های کارکرده، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود.

آموزش تشخیص رنگ خودرو

بررسی رنگ و بدنهٔ خودرو در حین خرید ماشین‌های کارکرده، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. با تمام دقتی که نقاشان در رنگ‌کردن خودروها دارند، بازهم ایرادات جزئی در رنگ خودروها وجود خواهد داشت. وجود ایراد در رنگ و بدنهٔ ماشین، می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت خودرو داشته باشد. از این رو بسیار مهم است که افراد در حین خرید ماشین کارکرده، بتوانند به‌خوبی ایرادات موجود در بدنه و رنگ ماشین را بررسی کنند. بیشتر افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، از یک کارشناس تشخیص رنگ کمک می‌گیرند. این افراد که در دوره آموزش تشخیص رنگ خودرو شرکت کرده‌اند، می‌توانند به‌راحتی ایرادات موجود در رنگ خودروها را تشخیص دهند. کارشناسی تشخیص رنگ خودرو یک شغل پردرآمد است که بسیاری از افراد به دنبال یادگیری آن هستند. با وجود این، این کار نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. افرادی که قصد تأسیس مرکز تشخیص رنگ خودرو را دارند، حتماً باید در یک دوره آموزشی شرکت کنند و با گذراندن دوره، مدرک معتبر دریافت کنند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت آموزش تشخیص رنگ خودرو بیشتر آشنا کنیم.

چرا تشخیص رنگ خودرو مهم است؟

از آنجایی که همهٔ افراد توانایی خرید خودروهای صفر و جدید را ندارند، مجبور هستند که خودروهای کارکرده را خریداری کنند. افراد نیز با نیت‌های متفاوتی خودروهای خود را به فروش می‌رسانند. به‌طوری‌که ممکن است یک فرد به دلیل وجود مشکل فنی و ظاهری، اقدام به فروش خودرو خود کند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است افرادی که قصد خرید خودرو کارکرده را دارند، قبل از خرید آن را به‌طور کامل بررسی کنند تا از عیوب موجود در ساختار فنی و ظاهر خودرو مطلع شوند. رنگ خودرو و بدنهٔ آن جزو قسمت‌های مهمی است که می‌تواند روی قیمت خودرو تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل نیز نیاز است که قبل از خرید یک خودرو، رنگ و بدنهٔ آن از هر لحاظ بررسی شود. از آنجایی که نقاش‌ها با مهارت زیادی رنگ خودروها را ترمیم می‌کنند، گاهی ممکن است تشخیص عیوب موجود در رنگ خودرو برای افراد عادی کاری سخت باشد. در این مواقع نیاز است که افراد یا خود دوره آموزش تشخیص رنگ خودرو را گذرانده باشند، یا از یک فرد کارشناس کمک بگیرد، زیرا تشخیص رنگ و عیوب موجود در شاسی ماشین‌ها، نیاز به مهارت و دانش تخصصی دارد. تشخیص رنگ خودرو شغلی با درآمد بالا و سرمایهٔ اولیهٔ کم است، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند.

Shape1

images_1686127939_64804543bfdee.jpg

دوره آموزش تشخیص رنگ خودرو

تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو یک از شاخه‌های تخصصی درزمینهٔ خودروهاست که نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. به همین دلیل افرادی که قصد یادگیری این مهارت را دارند، باید آموزش تشخیص رنگ خودرو را با موفقیت و به کمک اساتید مجرب بگذرانند. دوره‌های بسیار زیادی در این زمینه برگزار می‌شود که در هرکدام از این دوره‌ها، ممکن است مفاهیم و تکنیک‌های متفاوتی آموزش داده شود، به همین دلیل افراد باید سعی کنند بهترین و جامع‌ترین دوره آموزشی را خریداری کنند. برخی از دوره به‌صورت آنلاین و برخی دیگر به‌صورت عملی برگزار می‌شوند. برای یادگیری بهتر، لازم است که حتماً در دوره‌های عملی شرکت کنند. در صورتی که می‌خواهید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، ابتدا باید سرفصل‌های آن‌ها را بررسی کنید. سرفصل دوره‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. با وجود این ازجمله مهارت‌ها و اطلاعات لازم برای این تخصص، شامل موارد زیر است:

  • کارشناسی بررسی اصالت بدنه و موتور خودرو که با بررسی شماره شاسی و شماره موتور انجام می‌شود.

  • بررسی شاسی‌های رنگ و تعویض‌شده و همچنین تشخیص دوتکه بودن شاسی یا چپی بودن خودرو.

  • شناخت تفاوت بین رنگ‌های کارگاهی و رنگ‌های کارخانه‌ای.

  • آشنایی با مفاهیمی چون پرایمر، سیلر و کیلر.

  • آموزش مراحل صافکاری و بتونه‌کاری و نقاشی و روش‌های تشخیص آن روی خودرو.

  • آموزش تشخیص رنگ خودرو با دستگاه.

  • آموزش تکنیک‌های فنی خودرو برای بررسی موتور، گیربکس، جلوبندی، زیربندی و... .

  • آموزش تشخیص کارکرد اصلی خودرو ازلحاظ فنی و ظاهری.

  • آموزش بررسی و تست تمام آپشن‌های موجود در خودرو و تشخیص اصالت و فابریک بودن آن‌ها.

  • در برخی از دوره‌ها ممکن است آموزش قولنامه‌نویسی جهت خریدوفروش خودروها و قوانین حقوقی آن نیز آموزش داده شود.

هزینه دوره تشخیص رنگ خودرو

یکی از سؤالاتی که افراد هنگام شرکت در دوره‌های آموزش تشخیص رنگ خودرو مطرح می‌کنند، این است که هزینهٔ دوره تشخیص رنگ خودرو چقدر است؟ در جواب این سؤال باید به شما بگوییم هزینه دوره‌ها کاملاً متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی از این عوامل مهم، سرفصل دوره و مطالبی است که در حین دوره آموزش داده می‌شود. از طرفی مهارت و تجربهٔ مدرس نیز، یکی دیگر از عوامل تعیین‌کنندهٔ قیمت دوره است. به‌طوری‌که هرچقدر مهارت و تخصص مدرس بیشتر باشد، دوره آموزشی او خواهان بیشتری خواهد داشت و قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

شایان ذکر است که برخی از دوره‌های آموزشی، صرفاً برای آموزش و یادگیری هستند و در پایان دوره، به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر ارائه نمی‌کنند. مسلماً چنین دوره‌های هزینهٔ کمتری نسبت‌به دوره تشخیص رنگ خودرو با مدرک دانشگاهی و معتبر دارند، به همین دلیل قبل از خرید و ثبت‌نام در یک دوره، باید به این نکته خوب توجه کنید. برای اطمینان می‌توانید در همان ابتدا، درمورد ارائه مدرک با مجموعه یا آموزشگاهی که قرار است در آن آموزش ببینید صحبت کنید. اگر قصد راه‌اندازی یک مرکز تشخیص رنگ را دارید و می‌خواهید به‌عنوان کارشناس تشخیص رنگ فعالیت کنید، باید حتماً مدرک معتبر داشته باشید. در غیر این صورت، اگر تنها برای افزایش اطلاعات و مهارت‌های خود می‌خواهید آن را یاد بگیرید، بهتر است که در دوره‌هایی شرکت کنید که بدون ارائه مدرک معتبر و با هزینهٔ کمی برگزار می‌شوند.

images_1686146020_64808be4134cb.jpg

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که آموزش تشخیص رنگ خودرو برای افرادی که قصد راه‌اندازی یک مرکز تشخیص رنگ را دارند واجب و ضروری است. تشخیص رنگ نیاز به مهارت و دانش خاصی دارد که افراد برای فراگیری آن باید حتماً در دوره‌های آموزشی معتبر شرکت کنند. رنگ و مسائل مربوط به‌ظاهر و شاسی ماشین، تأثیر بسیار زیادی روی قیمت نهایی خودرو دارد، به همین دلیل افرادی که قصد خرید خودروهای کارکرده را دارند، باید حتماً به رنگ و مسائل مربوط به شاسی خودرو توجه داشته باشند. هزینه دوره تشخیص رنگ خودرو با توجه سرفصل‌های دوره و مدرس و همچنین ارائه مدرک معتبر متفاوت است.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha