۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
 ۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد

زاهدان- مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا دو سال آینده ۵۰ درصد کسری گوشت قرمز کشور را این استان تامین کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، صدرالله دولت در سفر به زاهدان، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا دو سال آینده با توسعه واحدهای پرواربندی در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد کسری گوشت قرمز کشور را این استان تامین کند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: سیستان و بلوچستان، استانی برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی دامپروری، کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی این منطقه را در زمینه تامین گوشت در کشور متمایز کرده است.

دولت تاکید کرد: همچنین با توجه به ضرورت توسعه واحدهای دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تامین شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تامین نهاده های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده و با همکاری مسئولان استانی و مردم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی بهره گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و گفت: گسترش پرورش دام بومی در سیستان و بلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه در برنامه وزارت جهاد کشاورزی در این استان است و امروز شاهد بهره برداری از یک واحد صنعتی ۵۰۰ راس از نژاد بلوچی هستیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha