۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
«کالابرگ الکترونیکی» جایگزین یارانه نقدی | طرح کاملاً اختیاری است 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان: 

«کالابرگ الکترونیکی» جایگزین یارانه نقدی | طرح کاملاً اختیاری است 

سمنان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سمنان، طرح کالابرگ الکترونیکی را جایگزین یارانه نقدی دانست و گفت: در این طرح مردم می‌توانند پیشاپیش از یارانه خود خرید کنند. 

به گزاش خبرنگار بازار، جعفر کاشانی صبح یکشنبه در نشست خبری به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد و بیان داشت: طرح کالابرگ الکترونیکی مربوط به دهک‌های اول تا سوم است.

وی با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی ویژه خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است، ابراز کرد: حمایت از اقشار محروم جامعه محور اصلی اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان جایگزین پرداخت نقدی یارانه اجرا می‌شود، ابراز کرد: یارانه افراد در این طرح یک ماه زودتر شارژ می‌شود به عبارت دیگر مردم با یارانه ماه آتی در همین ماه خرید می کنند و سپس پرداخت می کنند.

کاشانی با بیان اینکه این طرح شامل دریافت یارانه به صورت اعتبار اجرایی شده است، گفت: دهک اول تا سوم در صورت خرید با طرح کالابرگ الکترونیکی شاهد افزایش ۲۰ درصدی یارانه خود نیز خواهند بود به شرط آنکه بیش از ۷۰ درصد یارانه به ازای هر نفر خرید کرده باشند.

وی با بیان اینکه دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند در نتیجه اگر کالابرگی خرید کنند یارانه شان ۴۸۰ هزار تومان محسوب می شود و اگر از این طرح برای خرید استفاده نکنند همان ۴۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد، گفت: مشمولان بالای ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر اگر خرید کنند، مشمول طرح ۲۰ درصدی خواهند شد.

در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی کارت جدیدی صادر نمی‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی در واقع خرید پیش از موعد پرداخت است، گفت: شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ، مرغ، شکر و قند ۱۱ قلم کالایی هستند که در این طرح ارائه می شوند.

کاشانی با بیان اینکه افراد در خرید این کالاها هیچ محدودیتی ندارند، تاکید کرد: مردم می توانند تمام یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط از یک قلم کالا خرید کنند یا می توانند هر مارک یا نام تجاری می خواهند را بخرند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است، گفت: شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* یا نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» در اختیار مردم است تا بدانند چه میزان از یارانه شان را خرید کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک در واقع خرید در خرداد و پرداخت در تیرماه از طریق یارانه است، گفت: سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی اجرای طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت اما فعلا دهک های اول تا سوم مشمول هستند.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha