۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
ثبت یک میلیون و ۳۸۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال در سال گذشته
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اعلام کرد

ثبت یک میلیون و ۳۸۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال در سال گذشته

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ثبت یک میلیون و ۳۸۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند گفت: این تعداد فرصت شغلی به تفکیک کد ملی در قالب تأمین مالی، صدور مجوز، آموزش مهارتی، کاریابی و تأمین زیرساخت و فناوری به ثبت رسیده است. وی افزود: این آمار بوسیله رابطان دستگاه‌ها و نهادهای متولی ایجاد اشتغال به صورت بر خط و بر اساس کد ملی یکتا، ثبت شده و بوسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چندین سطح مورد پایش قرار می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سه سازوکار نظارتی بر فرصت‌های شغلی، تصریح کرد : این فرایند شامل پیامک، تماس تلفنی و نظارت حضوری است. از این رو بیش از ۳۰۰ هزار تماس با دریافت‌کنندگان خدمت گرفته شده است و نظارت حضوری شامل نظارت میدانی بر بخشی از طرح‌ها به صورت تصادفی است.

کریمی بیرانوند خاطر نشان کرد: در مرحله سوم و نظارت میدانی بر اشتغال ایجاد شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاوه بر بازدید حضوری از طرح اشتغال، مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت شده و ثبت شده، تطبیق داده می‌شود.

وی ادامه داد: صحت بیش از ۷۱ درصد موارد شامل تعداد ۹۴۸ هزار و ۹۲ هزار فرصت شغلی به عنوان عملکرد ایجاد اشتغال دولت در بخش غیردولتی تایید شد و علاوه بر آن تعداد ۱۲۲ هزار و ۷۳۱ مجوز شغل در بخش استخدامی کشور داده شده که در مجموع بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال گذشنه برای اشتغال اعلام شد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به برنامه‌های تحولی وزارت کار در بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و گفت: در ادامه مسیر و به‌منظور راهبری و تقویت هرچه بیشتر زیست‌بوم ملی اشتغال کشور، علاوه بر حفظ و ارتقای توان عملیاتی ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور، برنامه‌های تحولی نیز در محور توسعه کارآفرینی و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha