۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
پی گیر افزایش سهمیه بیمه قالیبافان راور هستیم
فرماندار راور در گفتگو با بازار:

پی گیر افزایش سهمیه بیمه قالیبافان راور هستیم

راور- عباسی، فرماندار راور از پی گیری برای افزایش سهمیه قالیبافان شهرستان راور خبر داد.

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص از حمایت فرش دستباف راور و بیمه قالیبافان اظهار کرد: در گذشته تعدادی از این افراد بیمه شدند که مربوط به همان مقطع زمانی است. به این معنا که این مساله در بودجه سال های بعد دیگر تکرار نشده است.

وی ادامه داد: اگر فردی بنا به هر دلیلی از چرخه خارج می شد، فقط امکان داشت که فردی جایگزین او شود و به تعداد اضافه نمی شد.

عباسی گفت: با این وجود با مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان جلساتی را برگزار و مطرح کردیم که برخی موارد استثنا هستند به عنوان مثال قالی راور از افتخارات کشوری است و امیدواریم با پی گیری بتوانیم افراد جدیدی را در چرخه بیمه ای قرار دهیم.

فرماندار راور اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از قالیبافان راور بیمه هستند اما ما در حال پی گیری برای افزایش سالانه این عدد هستیم.

کاهش رغبت نسل جوان به صنعت قالیبافی

عباسی در خصوص دستمزد اندک قالیبافان و گرانی مواد اولیه عنوان کرد: گرانی مواد اولیه قالیبافی مانند ریس و رنگ جزئی از گرانی های موجود است. در حال برنامه ریزی هستیم که بخش عمده ای از این مواد را در داخل شهر تهیه کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم.

وی گفت: باید فرهنگ قالیبافی را ترویج دهیم و از نسل جوان و خانواده های بخواهیم که از این صنعت حمایت کنند. اگر افراد جدید وارد این صنعت نشوند و تمایل و اشتیاق در این زمینه وجود نداشته باشد مجبوریم می شویم بسیاری از مواد اولیه کار را از مناطق دیگر تهیه کنیم که همه این ها هزینه زاست.

فرماندار راور با تایید این مطلب که مشکلات موجود در این صنعت منجر به نبود تمایل افراد برای ورود به این عرصه است، افزود: نسبت به گذشته تعداد فعالان این صنعت کاهش یافته است. پیشرفت تکنولوژی و نوع زندگی ها مقداری فرهنگ کار و تلاش را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در خصوص اعطای وام به قالیبفان گفت: وام هایی توسط اداره کار، بنیاد برکت، بنیاد علوی و... پرداخت می شود که هر کدام ضوابط خاص خود را دارند.

عباسی با تاکید بر لزوم تسهیل بحث ضمانت های وام ها افزود: واحد وام دهنده تضمینی را می خواهند که مبلغ داده شده پس داده شود و این موارد بر اساس ضوابط بانکی است.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha