۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
 پول واحد آسیایی قدرت را از غرب به شرق منتقل می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پول واحد آسیایی قدرت را از غرب به شرق منتقل می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر پول واحد یا پول‌های قدرتمند منطقه، محور فعالیت‌های اقتصادی در آسیا قرار بگیرد، زمینه انتقال قدرت از غرب به شرق خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت همگرایی اتحادیه پایاپای آسیایی با سایر اتحادیه‌های اقتصادی گفت: مسئله بسیار مهمی که آسیایی‌ها باید در نظر داشته باشند، وجود دو عنصرنیروی انسانی و منابع طبیعی است. این دو علاوه بر اینکه در حوزه پیشرفت، ترقی و تولید ثروت بسیار تاثیرگذار هستند، توام با هم در نقاط دیگر دنیا به سختی یافت می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: عنصر نیروی انسانی در منطقه آسیا به وفور پیدا می‌شود و جمعیت جوان، رو به رشد، دانا و خلاق قابل توجهی وجود دارد. دومین عنصر مواهب الهی است که فراوانی آن در آسیا نسبت به دیگر مناطق بیشتر است. با این دو موضوع از بین رفتن هژمونی قدرت را می‌توان شکل داد و این اتفاق به هیچ عنوان دور از ذهن و دسترس نیست.

نماینده مردم قزوین درباره انتقال قدرت از غرب به شرق اظهار داشت: معنای انتقال قدرت از غرب به شرق این است که پول واحد یا پول‌های قدرتمند منطقه، محور فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره تقویت تجارت بین کشورها در نتیجه همگرایی با اتحادیه‌های بین المللی بیان کرد: متاسفانه کشور ما به دلایل مختلفی در حوزه بازرگانی ضعیف است و نیاز به تقویت در این بخش به شدت احساس می‌شود. اتاق‌های بازرگانی، صنایع و کشاورزی باید جدی‌تر به نقش آفرینی در این زمینه بپردازند، البته باید در نظر داشت که حوزه بازرگانی با حوزه تولید متفاوت است، حوزه تولید بیشتر برای استقلال کشور و خودایستایی در برابر تکانه‌های جهانی به کار می‌رود، اما بازرگانی چرخش مالی و تولید ثروت را بر عهده دارد و می‌تواند در مسیر تسخیر بازارهای جهانی پیش رود.

سیاهکلی در ادامه یادآور شد: همانطور که اشاره شد، حوزه بازرگانی موفق نشده، در اندازه‌های کشور ظاهر شود، این در حالی است که بازرگانی و صنایع، تکمیل کننده یکدیگر هستند. چنانچه این مقوله مورد توجه قرار گیرد، در منطقه جایگاه قابل توجهی پیدا خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha