۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
سیلاب در استان سمنان خسارات جانی نداشت | تخریب برخی ابنیه و باغات
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

سیلاب در استان سمنان خسارات جانی نداشت | تخریب برخی ابنیه و باغات

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه سیلاب روزهای اخیر در استان خوشبختانه خسارت جانی نداشته است، گفت: به برخی باغات و اراضی کشاورزی به خصوص در گرمسار و آرادان خسارت وارد شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به بارش باران طی سه روز اخیر و همچنین سیلاب به ویژه در شهرستان های گرمسار، آرادان، مهدی شهر و شاهرود بیان کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این سیلاب ها خسارت جانی در استان نداشته است.

وی با بیان اینکه عمده خسارات وارده سیلاب ها به تاسیسات و ابنیه بوده است، ابراز کرد: برخی باغات و اراضی کشاورزی مردم در این حادثه دچار تخریب شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سیلاب روزهای اخیر خساراتی به ابنیه، راه ها و به صورت کلی بخش حمل و نقل وارد آمده است، گفت: در بخش ارتباطات و همچنین آب و فاضلاب نیز شاهد بروز خسارات هستیم.

هاشمی از تلاش برای برآورد خسارات در استان سمنان خبر داد و بیان داشت: برآورد خسارات در حوزه کشاورزی و باغات و پرداخت آن به مردم از جمله اولویت ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان سمنان در روزهای اخیر آماده باش بودند، گفت: سیل به بخش هایی از معابر روستاها و شهرهای استان وارد شده که کار لایروبی جاده ها و راه ها نیز انجام شده است.

استاندار سمنان گفت: برآورد خسارات در حال انجام است و لذا فعلاً نمی توان رقم دقیقی را عنوان کرد.

به گزارش بازار، در روزهای اخیر بارش باران و سیلاب در استان سمنان به خصوص در بخش های غربی خساراتی را وارد کرده است. آب آشامیدنی در برخی روستاهای استان سمنان به دلیل ورود سیلاب ها به منابع آبی از کیفیت لازم برخوردار نیست و مسئولان تلاش دارند تا مشکلات را حل کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha