۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷
ضعف قوانین باعث مشکل در صادرات است| دستگاه های ما باکیفیت تر و ارزان تر از تجهیزات خارجی است
مدیر عامل شرکت نوین تجارت کیوان دخت در گفتگو با بازار؛

ضعف قوانین باعث مشکل در صادرات است| دستگاه های ما باکیفیت تر و ارزان تر از تجهیزات خارجی است

کرج- رمضانی مدیر عامل شرکت نوین تجارت کیوان دخت با بیان اینکه در صنعت آرایشی بهداشتی ماشین آلات، شرایط تولید و فرمولاسیون خیلی خوبی داریم، گفت: به دلیل ضعف در قوانین صادراتی برای صادرات مشکل داریم.

جواد رمضانی مدیر عامل شرکت نوین تجارت کیوان دخت در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوالات:

*ممنوعیت صادرات و واردات لوازم آرایش و بهداشتی چه تاثیری روی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی گذاشته است؟

این ممنوعیت از یک لحاظ خوب و از یک لحاظ بد است. ما دوست داریم با شرکت ها و برند های خارجی رقابت داشته باشیم و در کنار یکدیگر پیشرفت داشته باشیم و ممنوعیت صادرات و واردات این فرصت را از ما می گیرد. از طرفی کمک کننده است به این دلیل که ما قدرت این را داریم که مانور بیشتری داشته باشیم و می توانیم محصولات بهتری را تولید کنیم و از لحاظ کیفیتی موجب پیشرفت ما می شود.

*شما می گویید کمک کننده است اما برخی از تولیدکنندگان از قاچاق لوزام آرایشی گلایه دارند، این موضوع به بازار شما آسیبی نمی‌زند؟

قطعا آسیب می زند به عنوان مثال ما محصولی تحت عنوان عطر مو در سبد کالایی مان داریم، کیفیت محصول ما از لحاظ فرمولاسیون و تکنولوژی با محصولاتی که از سایر کشور ها به صورت قاچاق می‌آید یا حتی در کشور خودمان به صورت غیر قانونی تولید می شود بسیار متفاوت است.

قاچاق کالا قطعا تاثیر گذار است ما هم گلایه داریم و به دنبال این هستیم که مسئولین یک راهکاری برای جلوگیری از این موضوع پیدا کنند. خیلی از شرکت ها و کارخانه ها اینجا زحمت می کشند مجوز می‌گیرند فرمول های خوب تولید می کنند ولی محصولاتی که به صورت غیر قانونی (کولبری) می‌آیند از لحاظ کیفیتی شاید خیلی ضعیف تر از تولیدات داخل باشند.

*فکر می کنید بتوانید استاندارد های سطح جهانی اروپا را طی کنید؟

قطعا ما مشکلات بسیاری از بابت تحریم های موجود در کشور داریم و بسیاری از شرکت های اروپایی به ما مواد اولیه خوب را نمی‌فروشند. به عنوان مثال ما یک محصولی را می‌خواستیم تولید کنیم که با برند های اروپایی که شاید فقط دو یا سه تا در دنیا تولید شده نمونه های پوکه، وَلب و اکتیواتورش را تهیه کردیم ولی در فرمولی که شرکت خارجی استفاده می کرد یک موادی استفاده می شد که در انحصار یک شرکت سوئیسی بود و زمانی که ما با آنها وارد مذاکره شدیم گفتند چون شما ایرانی هستید و تحریم شدید به شما مواد فروخته نمی شود.

قطعا از این لحاظ ما این ضعف را داریم و نمی‌توانیم با کیفیت های اروپایی رقابت کنیم ولی اگر بازارهای جهانی باز شود و از تحریم خارج شویم، ما دانشمندان و فرمولاتور هایی را داریم که شاید حتی بهتر از اروپایی ها هم می‌توانند انجام

قطعا از این لحاظ ما این ضعف را داریم و نمی‌توانیم با کیفیت های اروپایی رقابت کنیم ولی اگر بازارهای جهانی باز شود و از تحریم خارج شویم، ما دانشمندان و فرمولاتور هایی را داریم که شاید حتی بهتر از اروپایی ها هم می‌توانند انجام دهند.

*دستگاه و تجهیزات ما قابل رقابت با کشور های دیگر هست؟

قطعا الان بسیاری از شرکت های دستگاه ساز خوبی در کشور داریم که از لحاظ دستگاه و تکنولوژی پیشرفت بسیار خوبی کردیم و اصلا نیاز به واردات دستگاه، لوازم و تکنولوژی های تولید نداریم. شرکت های دانش بنیان در داخل دستگاه های خوب و حتی بهتر را با قیمت های مناسب تر از خارجی ها ساختند و از لحاظ دستگاه و تکنولوژی هیچ کمبودی در کشور نداریم.

*برای تولیداتتان از دستگاه های ایرانی استفاده می‌کنید؟

همه دستگاه ها وتکنولوژی ما ایرانی هست به دلیل اینکه با پولی که دستگاه های ایرانی را خریدیم باید چند برابر آن دستگاه های خارجی را خریداری می‌کردیم و به جرات می توانم بگویم که دستگاه هایی که در کشور استفاده می کنیم هم بهتر است و هم از لحاظ قیمتی پایین تر است و همان کار را انجام می دهیم.

*بازاریابی خارجی هم داشتید؟

متاسفانه بسیاری از کشورها تمایل به خرید کالای ایرانی ندارند و با قوانین سخت گیرانه ای که ما برای صادرات در کشور خودمان داریم مشکلات بسیاری داریم. از عمان و قطر مواردی داشتیم که مراجعه کردند و خواستند ما با برند های خودشان برای آنها تولید کنیم ولی به دلیل مواردی که ما اینجا در قوانین مان داریم و سختگیرانه بودن قوانین دست و پای ما را برای صادرات می‌بندد.

ما نه ضعف تولید و نه ضعف فرمولاسیون داریم و از لحاظ دستگاه و ماشین آلات هیچ مشکلی نداریم، در حال حاضر ما ضعف قوانین صادراتی داریم

*چالش اصلی صادرات چیست؟

ما نه ضعف تولید و نه ضعف فرمولاسیون داریم و از لحاظ دستگاه و ماشین آلات هیچ مشکلی نداریم. در حال حاضر ما ضعف قوانین صادراتی داریم. قوانین صادرات بسیار سختگیرانه هستند و از این بابت برای صادرات مشکل داریم. سازمان غذا و دارو یکی از سازمان هایی هست که در فرایند صادرات بسیار سخت می گیرد و فرایندی طولانی و زمان بر دارد، بسیاری از شرکت های خارجی این موضوع را درک نمی‌کنند که به عنوان مثال چرا باید برای تولید یک محصول ۶ ماه صبر کنند تا ما یک مجوزی را بگیریم و محصولشان را تولید کنیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha