۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
ورود یک ایمیل اسکم به فضای «جی میل»| مراقب ایمیل های ناشناس باشید
کارشناسان امنیت سایبری خبر دادند؛

ورود یک ایمیل اسکم به فضای «جی میل»| مراقب ایمیل های ناشناس باشید

کارشناسان حوزه امنیت سایبری از ورود یک اسکم گسترده به سامانه «جی میل» خبر داده و نسبت به خطرات آن هشدار دادند.

به گزارش بازار؛ کارشناسان حوزه امنیت سایبری از ورود یک اسکم گسترده به سامانه «جی میل» خبر داده و نسبت به خطرات آن اعلان هشدار کردند.

این اسکم که به نام شرکت پست یونایتد (UPS) برای کاربران جی میل ارسال می شود، ظاهری کاملا موجه به همراه لوگو و سایر علائمی است که شباهت بسیار زیادی به ایمیل های اصلی این شرکت دارد.

در پیام ارسالی در این ایمیل، به کاربران اعلام می شود که بسته شما امروز به دستتان خواهد رسید. «کریس پلامر» کارشناس امنیت سایبری در خصوص این اسکم گفت: سازنده این اسکم موفق به دور زدن مکانیزم تایید هویت گوگل شده که همین امر دلیل اعتماد کاربران است.

به گفته پلامر، ایمیل مذکور از طریق یک حساب فیسبوکی و شبکه اینترنت بریتانیا برای کاربران ارسال خواهد شد. با اینحال، تیم امنیتی گوگل هنوز هشدارهای لازم در خصوص این اسکم را به کاربران جی میل نداده اند.

پلامر همچنین تاکید کرد که اسکم مذکور شباهت بسیاری زیادی به ایمیل های ارسالی از سوی بانک ها داشته و حاوی یک فایل نرم افزاری است که از شما می خواهد تا نسبت به دانلود و نصب آن اقدام نمایید.

علیرغم اعلام هشدار رسمی از سوی گوگل تا زمان تنظیم این گزارش، این شرکت بارها از کاربران خواسته است تا نسبت به بار گذاری ایمیل های ناشناس به ویژه آن دسته از ایمیل هایی که حاوی هرگونه لینک، نرم افزار یا قایل پیوست شده هستند، به شدت مراقب باشند.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha