۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
اجرای عملیات رفع مشکلات صنایع آبادان و خرمشهر| میز تخصصی مسئولان اروند و خوزستان برای تحقق شعار سال
بازار گزارش می‌دهد؛

اجرای عملیات رفع مشکلات صنایع آبادان و خرمشهر| میز تخصصی مسئولان اروند و خوزستان برای تحقق شعار سال

آبادان- رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند یک گام عملیاتی و دارای خروجی مناسب است.

محمود نواصر؛ بازار: رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر سالها است که به آرزوی فعالان حوزه صنعت تبدیل شده است.

شهرک‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر از موقعیت خاص برخوردار هستند. وجود حمل و نقل ترکیبی در منطقه آزاد اروند شامل راه‌های جاده ای، دریایی، هوایی و ریلی و هم مرز بودم با کشورهای عراق و کویت یک امتیاز ویژه تلقی می‌شود.

شناسایی و اصلاح قوانین و مقررات بازدارنده تولید و سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی یک ضرورت است. وضع قوانین حمایتی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تحقق تولید ملی و اشتغال پایدار باید در دستور کار باشد و گام‌های موثری در این راستا برداشته شود.

استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان باید با استفاده از همه امکانات و ارائه بسته‌های حمایتی مختلف تلاش کنند محیط مناسبی را در شهرک‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر برای فعالان اقتصادی فراهم کنند.

میز تخصصی بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با پیگیری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

اجرای عملیات رفع مشکلات صنایع آبادان و خرمشهر| میز تخصصی مسئولان اروند و خوزستان برای تحقق شعار سال

ضرورت حمایت عملی از تولیدکنندگان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این میز تخصصی اظهار کرد: انتخاب شعار «مهار تورم و رشد تولید» نشان از اهمیت ضرورت توجه به اقتصاد ایران اسلامی در شرایط فعلی است و در هر زمان که به بیانات مقام معظم رهبری توجه شده است، شاهد پیشرفت کشورمان بوده‌ایم.

سیدمحمد مولوی افزود: آمیخته شدن مهار تورم با رشد تولید دارای پیامی مهم است و آن پیام مهم یعنی تولیدکننده اگر موفق شود، تورم نیز کاهش پیدا می‌کند.

بروکراسی‌های عجیب و غریب برای تولیدکننده باید مورد بازنگری قرار گیرد و به گونه‌ای عمل شود تا هر فردی که با اعمال نظر شخصی و غیر تخصصی برای صنعتگر کارشکنی کرد به صورت قاطع و قانونی با وی برخورد شود

وی تاکید کرد: بروکراسی‌های عجیب و غریب برای تولیدکننده باید مورد بازنگری قرار گیرد و به گونه‌ای عمل شود تا هر فردی که با اعمال نظر شخصی و غیر تخصصی برای صنعتگر کارشکنی کرد به صورت قاطع و قانونی با وی برخورد شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به عنوان مثال وقتی یک فرد قصد دارد کار تولیدی خود را با راه‌اندازی کارگاه کوچک انجام دهد، برای انشعاب آب، برق، گاز و ... نباید فرآیند به گونه‌ای دشوار و پُر پیچ و خم باشد که آن فرد منصرف شود.

برای تولیدکننده فرش قرمز پهن شود

مولوی تصریح کرد: باید برای تولیدکننده فرش قرمز پهن شود نه اینکه بخشنامه خلق‌الساعه در نظر گرفته شود؛ اشتغالزایی، افزایش ارزش پول ملی، ارزآوری از طریق صادرات و کاهش تورم فقط بخشی از تاثیرات مهم حضور تولیدکنندگان در چرخه اقتصاد است.

گاها مشاهده شده بانک برای یک قسط معوقه شدیدترین اقدامات را برای واحد تولیدی انجام داده و منجر به تعطیلی آن واحد می‌شود

وی با اشاره به لزوم توجه دولت در خصوص حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان، گفت: گاها مشاهده شده بانک برای یک قسط معوقه شدیدترین اقدامات را برای واحد تولیدی انجام داده و منجر به تعطیلی آن واحد می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تعطیلی یک واحد تولیدی، به معیشت چندین خانوار آسیب جدی وارد می‌شود و کارکنان آن واحد عملا بیکار می‌شوند و همچنین این اقدام با شعار سال کاملا در تضاد است.

تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند

مولوی تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان از شعارپردازی خسته شده‌اند و حمایت از آنها باید به صورت عملی اثبات شود نه اینکه فقط به چند صورتجلسه و عکس ختم شود.

وی اظهار کرد: از روز اول که نماینده شدم به صورت هفتگی در شهرک‌های صنعتی آبادان حضور دارم و از نزدیک مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان را بررسی می‌کنم و همچنین ارتباطی صمیمی و اثربخش با این عزیزان دارم و خدا را شاکرم مواردی که تاکنون پیگیری کردم منتهی به نتایج مثبت شده است.

مشکلات صنایع باید به صورت ریشه‌ای رفع شود و وقتی ساختار اصلاح شود به طور حتم بخش بزرگی از مشکلات نیز رفع می‌شود. بهترین مشاور برای رفع مشکلات تولید، خود تولیدکنندگانی هستند که در سرما و گرما اجازه نمی‌دهند چرخ تولید و در واقع اقتصاد متوقف شود و با تمام توان در کنار این عزیزان برای شنیدن صدایشان و رفع مشکلاتشان خواهم بود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات صنایع باید به صورت ریشه‌ای رفع شود و وقتی ساختار اصلاح شود به طور حتم بخش بزرگی از مشکلات نیز رفع می‌شود. بهترین مشاور برای رفع مشکلات تولید، خود تولیدکنندگانی هستند که در سرما و گرما اجازه نمی‌دهند چرخ تولید و در واقع اقتصاد متوقف شود و با تمام توان در کنار این عزیزان برای شنیدن صدایشان و رفع مشکلاتشان خواهم بود.

مولوی تاکید کرد: تیم فعلی مدیریتی سازمان منطقه آزاد اروند نگاه توسعه‌ای دارند و در زمینه شهرک‌های صنعتی نیز تاکنون به دنبال رفع مشکلات بوده‌اند که با همکاری صمیمی و اثربخش این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شاهد رفع مشکلات صنایع شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

وی عنوان کرد: عملیاتی شدن تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، افزایش برق، فعالسازی واحدهای راکد و ارائه تسهیلات موارد مورد تاکید است که انتظار داریم محقق شوند.

اجرای عملیات رفع مشکلات صنایع آبادان و خرمشهر| میز تخصصی مسئولان اروند و خوزستان برای تحقق شعار سال

کمیته احیای واحدهای راکد تشکیل شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در این میز تخصصی اظهار کرد: چهار سال قبل تفاهمنامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد و سال گذشته نیز مجددا تجدید شد.

علی مهدی پور افزود: واحدهای صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر قالبا مشکل تامین منابع دارند.

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی آبادان زمین جدید برای واگذاری نداریم، عنوان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم مقرر شده بود ۱۶۰ هکتار اراضی توسعه‌ای از سوی این سازمان در نظر گرفته شود و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در زمینه تولید کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان توضیح داد: در شهرک صنعتی آبادان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان پروژه در دستور کار است و امسال نیز همین رقم را به منظور زیرساخت پروژه تعریف می‌شود.

مهدی پور خاطرنشان کرد: منابع مالی که برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی در نظر گرفته شده بود ۴۰ میلیاد تومان برای شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص یافت و همچنین افزایش ۶۰ مگاواتی برق را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تشکیل کمیته احیای واحدهای راکد شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کمک زیادی به رفع موانع و احیای واحدها می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به نمایشگاه بیان کرد: در زمینه تورهای نمایشگاهی می‌توان خدمات مشترک را ارائه کرد و آماده همکاری هستیم.

اجرای عملیات رفع مشکلات صنایع آبادان و خرمشهر| میز تخصصی مسئولان اروند و خوزستان برای تحقق شعار سال

کارگروه تسهیل کسب و کار تشکیل شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این میز تخصصی اظهار کرد: باید واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده‌اند را به چرخه تولید بازگردانیم و شرایطی را فراهم کنیم که دیگر واحدهای صنعتی دچار مشکل نشوند.

علی زارعی با بیان اینکه باید کارگروه شناسایی مشکلات ایجاد شود، افزود: در سازمان منطقه آزاد اروند کارگروهی برای تسهیل کسب و کار و رفع بروکراسی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال برپایی نمایشگاه دائمی برای واحدهای تولیدی هستیم، عنوان کرد: به دنبال ارتباط خوب بین‌المللی با نمایشگاه‌های خارجی برای ایجاد فضای مطلوب هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: اولویت اول ما باید اجرای شدن مفاد تفاهمنامه شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند باشد.

اعطای مجوز طی مدت یک هفته

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند در این میز تخصصی اظهار کرد: اکنون تعامل خوبی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان داریم.

روح‌الله خزایی با بیان اینکه به دنبال تسریع و کاهش بروکراسی‌ها هستیم، افزود: اکنون در شهرک‌های آبادان پروژه‌های زیادی در حال اجرا است که همه فعال هستند.

وی با بیان اینکه مناقصه آب شرب و معابر در حال انجام است، عنوان کرد: مجوزهای صادر شده امسال با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۱، شش مجوز در مدت زمان یک هفته صادر شد که خود نشان دهنده کاهش شدید بروکراسی‌های اداری است

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۱، شش مجوز در مدت زمان یک هفته صادر شد که خود نشان دهنده کاهش شدید بروکراسی‌های اداری است.

خزایی توضیح داد: پیشنهاد تهاتر سازمان منطقه آزاد اروند با شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اکنون آماده است.

وی بیان کرد: طرح جامع آب، برق و فاضلاب را پیش بینی کردیم و از هفته آینده کار کارشناسی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha