۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
مبادلات پولی دوجانبه موجب تقویت پول ملی می‌شود
نماینده مجلس مطرح کرد

مبادلات پولی دوجانبه موجب تقویت پول ملی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مبادلات پولی دوجانبه موجب تقویت پول ملی می‌شود و اقدامات بانک مرکزی در این راستا قابل تقدیر و حمایت است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام بانک مرکزی در انجام مبادلات پولی دوجانبه با دیگر کشورها و به ویژه کشورهای منطقه و فراهم آوردن زمینه برای این کار قابل تقدیر و قابل حمایت است.

وی افزود: مبادلات پولی دوجانبه که به تقویت پول ملی کشورمان منجر می‌شود و از طرف دیگر با این کار شاهد دلار زدایی از اقتصاد کشورمان خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروزه اولویت بسیاری از کشورها مبادلات پولی دوجانبه است و حذف دلار از مبادلات خود با دیگر کشورها را در دستور کار خود قرار داده اند. ما نیز می‌توانیم با در پیش گرفتن این رویه با کشورهای مختلف تحریم‌های دلار علیه اقتصاد کشورمان را کاهش دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما امروزه با کشورهایی مانند روسیه، چین و دیگر کشورهای شرق آسیا در ارتباط هستیم و به سهولت می‌توانیم در انعقاد قراردادهای تجاری خود از ارز کشورهای طرف قرارداد استفاده کنیم و این مسئله موضوعی است که کشورهای طرف قرارداد ما همچون روسیه و چین هم در برنامه کاری خود دارند.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha