۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
انباشت ۳۷۰۰ تن ذرت در بندر نوشهر| ۴۲ خودروی لوکس در انبار است
اژه‌ای:

انباشت ۳۷۰۰ تن ذرت در بندر نوشهر| ۴۲ خودروی لوکس در انبار است

نوشهر- رئیس قوه قضائیه یکی از مشکلات بندر نوشهر را وجود و انباشت سه هزار و ۷۰۰ تن ذرت در این بندر اعلام کرد که از مرداد سال ۹۹ تاکنون مجوز ترخیص آن صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای پیش ازظهر جمعه در حاشیه بازدید از بنادر مازندران و نوشهر فاسدشدن محموله های ذرت و وضعیت نامناسب نگهداری آن ها را از جمله مشکلات بنادر استان مازندران بیان کرد و گفت: در بندر نوشهر سه هزار و ۷۰۰ تن ذرت از سال ۹۹ تاکنون موجود است که دلیل بالابودن سم موجود در این محموله وارداتی مجوز ترخیص صادر نشده است.

وی ماندگاری بالا و متروکه شدن محموله ها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: چرا اجازه داده می شود، مالکیت کالاهای موجود در انبارها دست به دست و زمینه ای برای ماندگاری بیش از موعد کالاها در انبارها فراهم شود.

وی وضعیت نابسامانی انبارهای بنادر استان را علاوه بر خلل در قوانین و مقررات موجود، اشکالات ملموس در ساخت و فرایندهای اجرایی دانست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به انباشت و ماندگاری ۱۰ هزار تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران به مدت بیش از ۳۰۰ روز در انبار گفت: به دلیل پایین آمدن قیمت روغن و عدم پرداخت هزینه انبارداری این شرکت تمایلی به ترخیص کالا ندارد.

اژه‌ای تصریح کرد:تعلل در ترخیص محموله روغن خوراکی مانع ورود محموله های مورد نیاز دیگر به کشور در بندر نوشهر شده است و در یکسال گذشته می توانستیم چندین کشتی روغنن خوراکی را وارد بندر کنیم.

رئیس قوه قضئائیه همچنین در بازدید از انبار خودروهای لوکس در بندر نوشهر معضل عمده در این بخش، ناظر بر عدم تعیین تکلیف ۴۲ خودرو لوکس با ماندگاری ۱۰ سال در فضای باز ذکر کرد و گفت:دلیل توقیف اولیه تمامی این خودروهای لوکس، اجرای قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بوده است؛ البته تعدادی از این خودروها نیز در مرحله بعدی توسط سازمان امور مالیاتی به دلیل بدهکاری مالیاتی صاحبان خودرو توقیف دند.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام آقای اژه ای واقعا اگر این کاررا کرده باشید خدا پدرت را بیامرزه، و خدا کند شرایطی بگذارید که افرادی باعث بی عدالتی و حق مردم هستند تکلیفشان روشن شود بدانید که خیلی شدت دارد خود بنده در ۳ پرونده مواجه شدم که حقم پایمال شده و زندگیم نابود ! و با داشتن مدرک ومستندات ولی متاسفانه قاضی می‌داند ولی استناد به چیز دیگر کرده ! ای کاشک بغیراز مدرک نگاهی هم به حقیقت در پرونده می کرد