۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
پوشش ۸ تا ۱۰ میلیونی فیبر نوری تا پایان سال

پوشش ۸ تا ۱۰ میلیونی فیبر نوری تا پایان سال

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: مقرر شده است میزان پوشش فیبر نوری تا پایان امسال به ۸ تا ۱۰ میلیون برسد.

به گزارش بازار، امیر محمدزاده لاجوردی درباره آخرین وضع طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری گفت: قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور داشته باشیم به این معنا که برای ۲۰ میلیون خانوار شهری در کشور پوشش فیبر آماده می‌شود و در گام بعدی در صورت تمایل خانوارها امکان دسترسی آن‌ها به شبکه فیبر نوری مهیا خواهد شد.

لاجوردی گفت: برنامه‌ریزی که برای این طرح بزرگ انجام شده این است که تا انتهای سال ۱۴۰۱ به ۳ میلیون پوشش، انتهای سال ۱۴۰۲ به ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش و انتهای سال ۱۴۰۳ به ۱۸ تا ۲۰ میلیون پوشش برسیم.

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: گام نخست این طرح بزرگ در انتهای سال ۱۴۰۱ محقق شد و به ۳ میلیون پوشش رسیدیم و در اوایل خرداد امسال پوشش ما به بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار رسید که روز به روز و لحظه به لحظه به آمار پوشش‌ها اضافه می‌شود و کاربرها و اپراتورهای ارتباطی روزانه خیابان‌ها و جاده‌ها را حفر و کانال کشی می‌کنند و فیبر

نوری داخل آن منتقل می‌شود تا به نزدیکی خانه‌های مردم برسد.

وی گفت: در گام نخست تمرکز ما روی ایجاد پوشش و در گام بعدی بر روی اتصال است و در همین گام‏، با توجه به پوششی که داشتیم میزان اتصال مان بیش از ۱۰ درصد بود که قابل قبول است.

لاجوردی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی IRANFTTX.IR، محل زندگی خودشان را مشخص کنند و پوشش فیبر نوری در منطقه و محل زندگی شان را بررسی کنند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در امور ارتباطات افزود: نقاطی که در این پایگاه اینترنتی با رنگ سبز مشخص شده به این معناست که پوشش در آن منطقه وجود دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: این طرح ملی با کمک نهادهای مختلف، کاربرهای ارتباطی، شهرداری و استانداری‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌شود تا بتوانیم به مرحله دوم طرح که تا انتهای امسال پوشش ۸ تا ۱۰ میلیونی است برسیم.

وی افزود: در همین پایگاه اینترنتی وضع پوشش هر استان، عنوان اپراتورهای پوشش دهنده و تعداد منصوبه‌ها قابل مشاهده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha