۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
 فعالان اقتصادی بندر چابهار از قوانین و معافیت‌های منطقه آزاد بهره‌مند شدند
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

فعالان اقتصادی بندر چابهار از قوانین و معافیت‌های منطقه آزاد بهره‌مند شدند

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر فعالین اقتصادی و صاحبان کالا از مزایای قانون مناطق آزاد بهره‌مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاه رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی اظهار داشت: خطوط  کشتیرانی و صاحبان کالا که به جا به جایی کالا از طریق بندر چابهار اقدام می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از تخفیفات منطقه آزاد در ترخیص کالاهای تجاری، مشمول تخفیف‌های ویژه در تعرفه‌های دریایی و بندری  وارده بر کالا و کشتی نیز می‌شوند که موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تخفیفات  شامل  عوارض و هزینه‌های وارده بر کشتی، هزینه‌های انبارداری و باربری کالا است.

به گفته آقایی در حال حاضر بستر مناسب بهره‌گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم شده، بنابراین مسئولان این اداره‌کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم‌افزایی و تقریب بیشتر  در افزایش بهره‌گیری ذینفعان  از این مزایا هستند.

وی افزود: هدف مشترک همه مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود خروج کالا، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی خواهد بود که برآیند همه بسترهای نرم‌افزاری، فرآیندی و سخت‌افزاری توسعه منطقه و بهره‌مندی مردم از امکانات موجود خواهد بود بنابراین هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای  امور تخصصی وجود ندارد.

آقایی تصریح کرد: میانگین تخفیف ۷۰  درصدی در همه ردیف‌های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی‌های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی، تخفیف حداقل ۳۰ درصد در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر(THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر  برای صاحبان کالا و  خطوط کشتیرانی است.

وی بیان کرد: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و ۸۵ درصد در انبارداری کانتینرهای صادراتی،  تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالاهای غیرکانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر استراتژیک است.

کد خبر: ۲۲٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha