۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
نحوه اعمال پاداش صرفه‌جویی برق در استان سمنان | صنایع هم شامل طرح می‌شوند
مدیرعامل توزیع برق سمنان در گفتگو با بازار:

نحوه اعمال پاداش صرفه‌جویی برق در استان سمنان | صنایع هم شامل طرح می‌شوند

سمنان- حسینی نژاد، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نحوه پاداش کاهش مصرف برق را تشریح کرد و گفت: چهار بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی و عمومی اداری مشمول طرح می‌شود.

سید محمدرضا حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در چهار بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی و عمومی اداری، طرح مدیریت مصرف برق اجرایی می شود، ابراز کرد: آنچه در بخش خانگی مطرح می شود، مبنا تشویق محور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تشویق شامل کسانی می شد که در الگوی مصرف قرار داشتند امسال اما مبنا مصرف ۱۴۰۰ است و همه افراد تشویق خواهند شد، افزود: افرادی که نیم برابر کاهش مصرف نسبت به ۱۴۰۰ داشته باشند به ازای هر کیلووات ساعت دو هزار تومان پاداش خواهند گرفت.

نحوه اعمال مشوق ها

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان ادامه داد: مشترکانی که برابر سطح الگوی مصرف ۱۴۰۰ مصرف داشته باشند به ازای هرکیلووات ساعت صرفه جویی یک هزار و ۵۰۰ تومان پاداش می گیرند همچنین مشترکانی که تا یک و نیم برابر الگوی مصرف صرفه جویی کنند یک هزار تومان و کسانی که تا دو نیم برابر الگوی مصرف صرفه جویی کرده باشند ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوولت پاداش دریافت می کنند.

حسینی نژاد ادامه داد: به زبان ساده تر هر مشترکی در سال ۱۴۰۰ رقمی برق را مصرف کرده است لذا شرکت برق آن را ملاک قرار می دهد در نتیجه اگر مصرف امسال آنها به نسبت ۱۴۰۰ سه الی چهار برابر الگوی مصرف باشد این خانوار یا مشترکان خانگی به هر میزانی که بتواند مصرف شان را کاهش دهد، پاداش دریافت خواهد کرد.

در بخش صنعت طرح جابجایی بار مصرف برق اجرایی می‌شود

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی روزانه پنج ساعت از ۱۱ الی ۱۷ می بایست کاهش مصرف رخ دهد و مابقی ۱۹ ساعت مصرف، رایگان خواهد بود، تاکید کرد: این طرح به نوعی تشویق برای کاهش مصرف برق است.

نحوه اعمال پاداش صرفه‌جویی برق در استان سمنان | صنایع هم شامل طرح می‌شوند

مشترکان کشاورزی

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه مشترکان کشاورزی اگر مصرف را کاهش دهند، ساعات رایگان بودن برق برای مشترکان محاسبه می‌شود، گفت: از این مشترکان انتظار است که همکاری خوبی را با اداره برق داشته باشند.

حسینی نژاد با بیان اینکه در بخش صنعت طرح جابجایی بار مصرف برق اجرایی می‌شود و نهایتاً پاداشی نیز به مشترکان تعلق می‌گیرد، گفت: هفته ای یک روز از ساعت ۱۱ الی ۲۳ عملاً بار مصرف به روز تعطیل جابجا می شود.

وی با بیان اینکه مصرف کننده های انرژی بر مانند فولادی ها، مس و صنایع دارای کوره و ... به صورت سه ماه ۳۰ درصد کاهش بار مصرفی دو ماه ۶۰ درصد بار مصرفی یا یک ماه ۹۰ درصد بار مصرفی را از ساعت ۱۱ الی ۲۳ رقم بزنند پاداش خواهند گرفت، افزود: مجموع این اقدامات برای تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف برق است.

صرفه جویی در مصرف برق دستگاه های دولتی

مدیرعامل برق استان سمنان گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران ساعات کار ادارات و شرکت های دولتی و غیردولتی بجز خدماتی ها در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از شش صبح الی ۱۳ و پنجشنبه‌ها از شش صبح الی ۱۲ خواهد بود بر اساس دستورالعمل هیئت وزیران، علاوه بر تغییر در آغاز ساعت کار، مصرف برق دستگاه‌های اجرایی باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد دوره پایه پارسال کاهش یابد.

استفاده از مولدهای اضطراری خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات

حسینی نژاد با اشاره به اینکه مصرف میزان برق استان سمنان در بخش اداری باید ۱۴ درصد کاهش پیدا کند، تاکید کرد: ۴۰ درصد مصرف برق ادارات مرتبط با وسایل سرمایشی مانند کولر برقی و گازی است لذا این امر در ادارات و دستگاه های اجرایی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

وی استفاده از مولدهای اضطراری خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات را مورد تاکید قرار داد و گفت: ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی به صورت هوشمند به لحاظ میزان مصرف رصد می شوند.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha