۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
لزوم تقویت محصولات کشاورزی در سایه بهره‌مندی از فناوری‌ هسته‌ای
رییس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد

لزوم تقویت محصولات کشاورزی در سایه بهره‌مندی از فناوری‌ هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای با رعایت استانداردهای دنیا و داشتن برچسب پرتودهی، تولید و صادرات محصولات کشاورزی را تقویت می‌کند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سلامت جامعه و امنیت غذایی جزو اولویت‌های مهم در سازمان انرژی اتمی ایران است، افزود: در زمینه نیازهای حوزه کشاورزی، با مطالعات مشارکتی با وزارت جهاد کشاورزی قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور شناسایی شدند.

اسلامی ادامه داد: براین اساس و بر پایه نیازسنجی‌های انجام گرفته، تجهیزات و سامانه‌های طراحی و تولید شده در سازمان انرژی اتمی توسط بخش خصوصی به‌کارگیری خواهند شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه کار ترویجی و فرهنگی استفاده از فناوری هسته‌ای یک کسب و کار نیست، تصریح کرد: در این زمینه نیاز به کار تحقیقاتی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی است تا همواره قبل و بعد فرایند پرتودهی از محصولات تحلیلی داشته باشند و براساس نیاز آن‌ها پرتودهی انجام گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ هیچ آفتی در محصولات کشاورزی و غذایی باقی نماند و ظرفیت ماندگاری افزایش پیدا کند، زیرا اینکه گفته می‌شود در ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی، ۳۰ درصد ضایعات داریم که حدود ۴۰ میلیون تن است، حجم بالایی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha