۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
تامین گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان در اولویت است
رئیس هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

تامین گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان در اولویت است

زاهدان- رئیس هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: سیستان و بلوچستان توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد و این مساله در اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مقداد همتی در جریان راه اندازی مجدد یک واحد کشتارگاه و یک واحد بسته بندی گوشت قرمز در شهرستان زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حمایت از این بخش را در اولویت کاری خود قرار داده است.

رئیس هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این استان به دلیل ظرفیت‌های مرزی، پتانسیل آن را دارد که بتواند با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور مشکلات گرانی و بی‌ثباتی بازار عرضه این کالای اساسی مردم را رفع کند.

وی ادامه داد: در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان درصدد است با مشارکت بخش خصوصی علاوه بر تامین گوشت قرمز کشور و پایدار سازی تامین منابع پروتینی مورد نیاز از این طریق با ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی برای پرواربندی گوساله دغدغه ملی در فصولی که کمبود گوشت قرمز وجود دارد را برطرف سازد.

رئیس هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همچنین فعال سازی تمام کشتارهای موجود در این استان و راه اندازی سایر واحدهای تبدیلی وابسته در این صنعت از دیگر برنامه های این ستاد در سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: این استان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی از جمله مرزهای طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز دریایی با تامین گوشت مورد نیاز ایران از طریق کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی در تامین امنیت غذایی ایفا کند.

سید محمدرضا سید حسینی افزود: در حال حاضر ۱۲ واحد کشتارگاه بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امید می رود با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و واردات دام مورد نیاز کشور همه آنها فعال و با تکمیل زنجیره سایر واحدهای وابسته به این صنعت نیز در استان فعال شود.

وی بیان کرد: با همکاری سازمان جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی یک واحد کشتارگاه صنعتی و یک واحد بسته بندی گوشت در زاهدان پس از پنج سال وقفه، مجدد راه اندازی شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha