۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اقامت در شیراز؛ هتل قدیمی یا نوساز؟

اقامت در شیراز؛ هتل قدیمی یا نوساز؟

بهتر است پیش از سفر به شیراز یک اقامتگاه خوب را رزرو کرده و این کار مهم را به تعویق نیندازید.

به گزارش بازار، شیراز و وصف بی‌مثالش بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شهری که به‌واسطه بزرگان شعر و ادب پارسی همچون حافظ و سعدی زبانزد خاص و عام است و هیچ عطری در دنیا به خوش‌بویی عطر بهارنارنج‌هایش نیست. همه این‌ها موجب شده‌اند تا شیراز همواره شلوغ و مملو از مسافران ایرانی و خارجی باشد.

ازاین‌رو، بهتر است پیش از سفر به شیراز یک اقامتگاه خوب را رزرو کرده و این کار مهم را به تعویق نیندازید. خوشبختانه دست شما برای انتخاب واحد اقامتی مناسب در این شهر کاملاً باز است. کدام را ترجیح می‌دهید؟ یک هتل نوساز که مدرن و کاملاً مجهز باشد مثل هتل پارسیان شیراز، هتل کریم خان شیراز یا هتلی سنتی با پنجره‌هایی قدیمی که رو به حیاطی سرسبز باز می‌شوند؟

درهرصورت، این شهر دیدنی هتل‌های فراوانی دارد که انتخاب را برای شما و سایر مسافران دشوار می‌سازد. در ادامه برخی از تفاوت‌های میان هتل‌های سنتی و مدرن شیراز را توضیح می‌دهیم تا راحت‌تر اقدام به رزرو هتل در شیراز نمایید. پس تا انتها همراه علی بابا باشید.

قیمت هتل‌های مدرن در شیراز بهتر است یا هتل‌های قدیمی؟

واقعیت این است که هر یک از واحدهای اقامتی مدرن و سنتی بر اساس فاکتورهای مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند. به‌طورکلی قیمت هتل‌های سنتی و مدرن به عوامل زیر بستگی دارد:

  • خدمات هتل

  • موقعیت مکانی

  • کیفیت امکانات رفاهی

  • طراحی داخلی اتاق‌ها و فضای ساختمان

  • زمان رزرو

  • کارکنان باتجربه و آموزش‌دیده

هتل‌های سنتی در شیراز

بنابراین بهتر است ابتدا به نیازهای خود و سپس به زمان مسافرتتان توجه کنید. ممکن است شما فضاهای سنتی را به فضای مدرن ترجیح بدهید و دقیقاً در ایام نوروز بخواهید که یک هتل سنتی را رزرو کنید. اصلاً تصور نکنید که به دلیل امکانات کمتر، این‌گونه هتل‌ها ارزان‌تر هستند. بلکه در روزهای پرازدحام و مملو از مسافر، هتل‌های سنتی نیز قیمت به‌مراتب بالاتری دارند. از سوی دیگر، برخی از اقامتگاه‌های سنتی شیراز به‌خاطر امکانات رفاهی عالی، قیمتشان هم سطح با قیمت هتل‌های لوکس و مدرن است.

پیشنهاد ما این است که وارد سایت علی بابا شده و با بررسی لیست تمامی هتل‌های شیراز، امکانات و قیمت‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نموده؛ سپس، نسبت به رزرو مناسب‌ترین هتل موجود اقدام کنید.

ویژگی‌ها و امکانات هتل‌های قدیمی در شیراز

آیا شما هم عاشق فضاهای سنتی هستید و اقامت چندروزه در کنار حوض آب، عطر شمعدانی، دیوارهای کاه‌گلی و فرش‌های پرنقش‌ونگار ایرانی را بر امکانات هتل‌های لوکس ترجیح می‌دهید؟ آیا برای دور شدن از تکنولوژی و غرق شدن در حال و هوای گذشته، به یک فضای آرام، دلنشین و کاملاً سنتی نیاز دارید؟ اگر پاسختان بله است، بابت امکانات این‌گونه هتل‌ها به‌هیچ‌وجه نگران نباشید.

هتل‌های سنتی در شیراز، اغلب خانه‌هایی تاریخی هستند که به‌وسیله طراحان ماهر ایرانی، مرمت و بازسازی شده‌اند. این در حالی است که معماری اصیل ایرانی، چیدمان منحصربه‌فرد وسایل اتاق‌ها، حیاط پر از درخت و بوی خوش انواع غذاهای ایرانی را فقط در هتل‌های سنتی می‌توان یافت. از سوی دیگر این اقامتگاه‌ها علاوه بر داشتن یک حس نوستالژیک عمیق، از امکانات رفاهی لازم مثل یخچال، تخت خواب، اینترنت، کافی‌شاپ، رستوران و... نیز برخوردارند.

قیمت هتل‌های سنتی در شیراز

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، قیمت هر یک از واحدهای اقامتی سنتی در شیراز باتوجه‌به نوع امکانات، زمان رزرو، موقعیت و مکانی و... متفاوت خواهد بود. البته، می‌توان گفت که این نوع هتل‌ها به‌طورکلی نسبت به هتل‌های نوساز و لوکس قیمت مناسب‌تری دارند، البته نه همه آن‌ها!

برای مشاهده قیمت هتل‌های سنتی شیراز و رزرو یکی از آن‌ها، کافی است وارد سایت علی بابا شوید. سپس با استفاده از فیلتر رنج قیمتی، هتل موردنظر خود را از میان لیست ارائه شده، انتخاب نمایید.

هتل پارسیان شیراز

آیا هتل پارسیان شیراز انتخاب مناسبی است یا نه؟

اگر امکانات رفاهی و تجهیزات کامل هتل در کنار قیمت مناسب، برایتان اهمیت زیادی دارد؛ بدون تردید هتل چهارستاره پارسیان شیراز انتخابی به‌یادماندنی است. جالب است بدانید که هتل پارسیان، در سال ۱۳۷۱ ساخته شده و از جمله هتل‌های قدیمی شهر شیراز است که در سال ۱۳۹۶ بازسازی شده است.

ویژگی‌های مختلف همچون اینترنت رایگان، رستوران، کافی‌شاپ، سالن همایش، فروشگاه، صندوق امانات، اتاق‌های شیک، خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته و سالن همایش باعث ایجاد تمایز هتل پارسیان شیراز با سایر هتل‌های چهارستاره شهر شیراز شده است.

باتوجه‌به اینکه هتل پارسیان در خیابان رودکی و درست در مرکز شهر قرار گرفته است، فاصله زمانی کوتاهی با نقاط دیدنی شهر شیراز دارید. به‌عنوان‌مثال، فاصله زمانی این هتل تا شاه‌چراغ با اتومبیل هفت دقیقه و تا باغ ارم، فقط ۱۰ دقیقه است. درمورد قیمت این هتل نیز باید بگوییم که هزینه آن در روزهای مختلف سال متغیر است.

از سوی دیگر، این هتل چهارستاره ضمن برخورداری از سالن کنفرانس چندمنظوره، فاصله اندکی نیز با نمایشگاه بین‌المللی شیراز دارد. همین موضوع باعث شده هتل پارسیان، برای سفرهای کاری و برگزاری جلسات رسمی هتل بسیار مناسبی محسوب شود.

امیدواریم مطالب بالا تا حد زیادی به برطرف‌شدن تردیدهایتان کمک کرده و با مقایسه مشخصات تمام هتل‌های شیراز در سایت علی بابا، واحد اقامتی باب میل خود را به‌سرعت پیدا کنید.


 

کد خبر: ۲۲۴٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha