۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
وضعیت واردات اقلام خوراکی در ۲ ماه نخست ۱۴۰۲

وضعیت واردات اقلام خوراکی در ۲ ماه نخست ۱۴۰۲

ذرت دامی، دانه سویا تراریخته، برنج کامل سفیدشده صیقلی یا براق شده، گندم معمولی، روغن دانه آفتابگردان، و جو به استثنای بذر بیشترین اقلام خوراکی وارداتی در دو ماهه نخست امسال بودند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش گمرک تجارت خارجی کشور در دوماهه امسال به ۲۵ میلیون و ۷۳۲ هزار تن و به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار رسید. واردات کالا در این مدت ۴ میلیون و ۷۳۲ هزارتن به ارزش ۷ میلیارد و ۹۴۱ میلیون دلار بود> که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸.۷ درصد و ۴.۷ درصد کاهش یافته است.

با توجه به داده‌های اعلام شده از سوی گمرک بیشترین اقلام خوراکی وارداتی در این دوره به «ذرت دامی»، «دانه سویا تراریخته»، «برنج کامل سفیدشده صیقلی یا براق شده»، «گندم معمولی»، «روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب (کارتام Carthame) خام» و «جو به استثنای بذر» اختصاص داشته است.

داده‌های اعلام شده نشان دهنده آن است که در این مدت، یک میلیون ۳۱۱ هزار تن «ذرت دامی» به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار و «دانه سویا ترایخته» نیز در این مدت ۲۹۰ هزار تن به ارزشی ۲۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار وارد کشور شده اند.
اما در دو ماه نخست امسال در مجموع ۱۷۲ هزار تن «برنج کامل سفیدشده صیقلی یا براق شده» به ارزش ۲۰۶ میلیون دلار و ۴۲۸ هزار تن «گندم معمولی» به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تن وارد کشور شده است.

حجم «روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب (کارتام Carthame)، خام» نیز در این مدت ۱۰۱ هزار تن به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار بوده است. اما در این مدت ۲۰۷ هزار تن «جو به استثنای بذر» به ارزش ۸۰ هزار دلار وارد کشور شده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha