۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
دپوی عمده کود کشاورزی توسط سودجویان
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس مطرح کرد

دپوی عمده کود کشاورزی توسط سودجویان

نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: در استان گلستان بخش اعظمی از مردم در حوزه کشاورزی فعال هستند، حال بر اساس اخبار واصله، برخی فروشندگان عمده سموم و کود کشاورزی اقدام به دپوی این محصولات در انبارها کرده اند تا در هفته ها و ماه های آتی این محصولات را با قیمت های بسیار بالاتر به فروش برسانند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تشدید معضل احتکار در حوزه تولید محصولات کشاورزی، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی شاهد هستیم که برخی تولیدکنندگان  نهاده در حوزه کشاورزی اقدام به احتکار و دپوی این کالاها می کنند که این موضوع قطعا در ماه های پیش روی، بازار میوه و تره و بار و سبزیجات را دچار مشکل خواهد کرد.

احتکار عمده محصولات مرتبط بخش کشاورزی؛ تأثیر احتکار در افزایش آتی محصولات
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال در استان گلستان بخش اعظمی از مردم در حوزه کشاورزی فعال هستند، حال بر اساس اخبار واصله، برخی فروشندگان عمده سموم و کود کشاورزی اقدام به دپوی این محصولات در انبارها کرده اند تا در هفته ها و ماه های آتی این محصولات را با قیمت های بسیار بالاتر به فروش برسانند.

نوروزی گفت: این موضوع واضح و مبرهن است که وقتی یک نهاده با قیمت بسیار بالاتر از شرایط عادی به دست کشاورز برسد، این مسئله مستقیما بر قیمت نهایی محصولات کشاورزی تأثیر می گذارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز همه باید میدان بیایند، اما سوء استفاده گران بازار کالاهای تولیدی و وارداتی را احتکار می کنند و این مسئله به صورت مستقیم معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.

دستگاه قضا با محتکران کالاهای مرتبط با بخش کشاورزی برخورد کند
وی گفت: احتکار در هر حوزه ای خلاف شرع و قانون است و قطعا دستگاه قضا، دستگاه های نظارتی باید با این معضل به صورت جدی برخورد کنند، نمی شود یک عده را به حال خود رها کرد تا با احتکار کالا، بازار را دچار تلاطم کنند.

کد خبر: ۲۲٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha