۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
افزایش ظرفیت اشتغال با طرح آموزش در محیط واقعی کار

افزایش ظرفیت اشتغال با طرح آموزش در محیط واقعی کار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از افزایش تعداد مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان تا پایان سال خبر داد و برآورد ظرفیت اشتغال کارآموزان در طرح آموزش در محیط کار را ۸۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: طرح آموزش در محیط کار واقعی ترکیبی از طرح استاد شاگردی ایران و سیستم آموزشی دوآل (دوگانه) کشور آلمان است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد و یک میلیون و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی ظرفیت ورود به این طرح را دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: به موجب این طرح کارآموزان پس از ثبت‌نام از طریق شیوه‌های مختلف نظیر مراجعه حضوری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های آنلاین و بسته‌های آموزشی آموزش‌های نظری را کسب می‌کنند و با گذراندن این دوره به کارفرما و بنگاه اقتصادی معرفی می‌شوند.

حسینی نیا تصریح کرد: کارآموزان در کنار مهارت آموزی و آموزش‌های عملی می‌توانند مهارت‌های نرم نظیر برخورد با مشتری، کنترل درآمد و هزینه و حسابرسی را فرا گیرند و از طریق مهارت آموزی به پایداری اشتغال خود کمک کنند.

وی در عین حال به تغییر رویکرد آموزشی این سازمان از عرضه محوری به تقاضا محوری اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید از عرضه محوری به سمت تقاضامحوری مبتنی بر آمایش سرزمینی و نیاز کارفرمایان حرکت کرده‌ایم.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha