۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
پیش بینی خرید گندم در گلستان امسال ۴۵۰ هزار تن است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

پیش بینی خرید گندم در گلستان امسال ۴۵۰ هزار تن است

گرگان- منوچهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: سال گذشته ۷۶۰ هزار تُن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد و انتظار می رود امسال ۴۵۰ هزار تُن گندم از زارعان استان خریداری شود.

محمد باقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از یک تا ۱۲ خرداد ۳۴۰ هزار تُن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شده، اظهار کرد: تا ۹خردادماه بهای گندم کشاورزانی که اسناد آنها به بانک ارسال شده، به مبلغ ۳۹۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ضمن اعلام این مطلب که خرید گندم در مناطق شمالی استان به پایان رسیده، افزود: خرید گندم در مناطق میانی و جنوبی استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی، کاهش شدیدی در برداشت گندم به ویژه در مناطق شمال استان داشتیم به طوریکه در «بخش هفت» مزارع کاملا از بین رفتند.

به گفته وی، سال گذشته ۷۶۰ هزار تُن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد و انتظار می رود امسال ۴۵۰ هزار تُن گندم از زارعان استان خریداری شود.

وی تصریح کرد: به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند برای هر کیلوگرم مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید گندم، هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان کمک هزینه نهاده و مبلغ ۲ هزار تومان هزینه حمل و در مجموع ۱۵ هزار تومان پرداخت می شود.

منوچهری با تاکید بر اینکه برخی مراکز بخش خصوصی بنا به تصمیم کار گروه گندم استان تعطیل شدند، افزود: کشاورزانبرای فروش گندم به مراکز خرید تعاونی و دولتی هدایت می شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: کشاورزانی که گندم را تحویل دهند اطلاعات آنها در سامانه ثبت و به بانک عامل ارسال شده و در نوبت پرداخت قرار می گیرند تا پرداخت ها به صورت کشوری و سراسری انجام می شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha