۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور کمک می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور کمک می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کمک قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به رفع ناترازی گاز در کشور گفت: قرارداد گازی ایران و ترکمنستان پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی، با بیان اینکه جهت‌گیری کلی وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی مثبت است، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم به‌ویژه وزارت نفت تقویت دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه است.

وی به موضوع قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان که به‌زودی امضا می‌شود، اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته با ترکمنستان قرارداد گازی داشتیم که متأسفانه این قرارداد را متوقف کردیم و بین دو کشور نیز دلخوری‌هایی ایجاد شد، اما با رویکرد جدید دولت سیزدهم و سیاست احیای روابط با همسایگان، این قرارداد نیز احیا شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه در شرایط تحریمی یک از اهرم‌های ما حوزه انرژی است، تصریح کرد: در این شرایط تحریمی هرچه همکاری‌ها با کشورهای همسایه را گسترش دهیم و روی آن مانور بیشتری داشته باشیم می‌توانیم تحریم‌ها را نیز به‌نوعی دور بزنیم.

نخعی با بیان اینکه ایران هم می‌تواند ظرفیت صادراتی خود در حوزه نفت و گاز را افزایش دهد و هم این توانایی را دارد که به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود، اظهار کرد: بی‌شک قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور کمک می‌کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha