۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
۷۱ درصد مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام:

۷۱ درصد مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شد

ایلام- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون، ۷۱ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

سعید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کار برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام تقریبا تمام شده و کار برداشت در مناطق شمالی استان آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین گندم خریداری مربوط به شهرستان دهلران با ۱۷۳ هزار تن بوده است و در مجموع پیش بینی می‌شود بیین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که یک رکورد در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام تصریح کرد: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میزان بهای خرید گندم از کشاورزان استان بوده که تاکنون یک هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه میزان پرداختی به کشاورزان استان بابت خرید گندم ۷۱ درصد بوده است، عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس قیمت سال گذشته است و در صورت تغییر قیمت، مازاد آن به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha