۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
حمایت قانونی از حقوق معلولان با درآمدهای مالیاتی
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

حمایت قانونی از حقوق معلولان با درآمدهای مالیاتی

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: هزینه‌های قابل قبول مالیاتی پیرامون حمایت از حقوق معلولان در مواد (۲۴) و (۲۵) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی مشخص گردیده است.

به گزارش بازار، محمدتقی پاکدامن معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به احکام مالیاتی مندرج در قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق ماده (۲۴) این قانون، صد در صد (۱۰۰%) هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در جهت احداث و تجهیز و توسعه و مناسب سازی تمامی مراکز توانبخشی نگهداری و مراقبتی حرفه آموزی، آموزشی، کارآفرینی، رفاهی و مسکن مورد نیاز افراد دارای معلولیت با تأیید سازمان بهزیستی کشور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

پاکدامن افزود: براساس ماده (۲۵) قانون حمایت از حقوق معلولان، پنجاه درصد (۵۰%) حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیاء است از پرداخت مالیات معاف است. گواهی تأیید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی کشور ارائه خواهد شد.

گفتنی است بخشنامه احکام مالیاتی قانون حمایت از حقوق معلولان، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ از سوی رئیس کل (وقت) سازمان امور مالیاتی کشور جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ گردیده است و کماکان به قوت خود باقی است.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 1
      سلام. مالیات حق دولت است. مالیات از تمام افرادی که به هر نوعی از دولت بوجه مصرف می کنند باید مالیات کسر شود. از یارانه گیران تا سازمان بهزیستی تا تمام دستگاههای اجرای .