تجارت ایران و برزیل به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل:

تجارت ایران و برزیل به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: از طریق هم افزایی میان کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک در تلاش برای رفع چالش‌های حوزه لجستیک بوده و در حال تکمیل سبد کالاهای صادراتی هستیم.

به گزارش بازار، سید فخرالدین عامریان- رئیس اتاق مشترک و مدیر مرکز تجاری ایران در برزیل - در نخستین نشست هم اندیشی میان مدیران بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با تاکید بر تکمیل چرخه توسعه روابط اقتصادی ایران و برزیل از طریق ایجاد و شکل دهی ساختارهای حمایت کننده و تسهیل ساز برای تجار گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سال جاری، ایجاد شناخت بین دو کشور و تسهیلگری برای از بین رفتن موانع موجود برای بازرگانان دو طرف است.

عامریان با اشاره به ظرفیت‌های توسعه صادرات محصولات ایرانی به برزیل افزود: در سال جاری هیات تجاری ایران را با راهبری مرکز تجاری ایران در برزیل به سائوپائولو اعزام می‌کنیم و مذاکرات تجاری بزرگ و مهم اقتصادی میان تجار ایرانی و برزیلی بعد از گذشت سال‌ها شکل خواهیم داد.

عامریان تصریح کرد : از طریق هم افزایی میان کمیسیون‌های تحصصی اتاق مشترک در تلاش برای رفع چالش‌های حوزه لجستیک بوده و در حال حاضر در حال تکمیل سبد کالاهای صادراتی هستیم.

رئیس اتاق مشترک افزود: در سال جاری تعدادی از بانک‌های ایرانی را به برزیل خواهیم برد که حضور دو بانک تا حدودی قطعی شده است. آنها در کنار مرکز تجاری به ایجاد روابط امن مالی و بانکی به تجار کمک خواهند کرد.

حسین قریبی - سفیر ایران در برزیل - نیز در این نشست افتتاح مرکز تجاری ایران در برزیل را یکی از بهترین فرصت‌های اقتصادی برای حضور ایرانیان در بازار برزیل دانست و افزود: یکی از مهم ترین وظایف این مرکز مطالعه بازار برزیل و در گام دوم حضور ایرانیان در نمایشگاه های برزیل است چرا که نمایشگاه در برزیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، پیش بینی ما این است که روابط با برزیل در حوزه‌های مختلف ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تجارت با برزیل در سال گذشته گفت: سال ۲۰۲۱ رکورد کلی تجارت ما به عدد ۶.۵ میلیارد دلار و اوره به ۱.۸ میلیون تن رسید. این در شرایطی است که اگر بازار اوره بازار ثابتی بود شرایط بسیار بهتر می‌شد، اما این بازار در این مدت یکی از بیشترین افت و خیزها را داشته است.

قریبی با اشاره به این موضوع که این آمار در سال ۲۰۲۰ مابین ۴ تا ۵ میلیارد دلار بوده ادامه داد: ما می‌توانیم این عدد را به رقم ۱۰ میلیارد دلار برسانیم که با این نتایج می‌توانیم اهداف اولیه خود را به ثمر برسانیم، مساله بسیار مهم و خوب برای کشور ما این است که تجارتی که اغلب از کشورهای ثالث اتفاق می‌افتاد در حال حاضر به شکل مستقیم می افتد.

همزمان با افتتاح مرکز تجاری ایران در برزیل نخستین نشست هم اندیشی میان مدیران بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با هدف تنظیم و هم افزایی میان ظرفیت‌های مرکز تجاری و اتاق مشترک در جهت توسعه صادرات ایران به برزیل برگزار شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha