۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
ننگ واردات بر پیکره صنعت مرغداری نشسته است
تولیدکننده مرغ در گفتگو با بازار؛

ننگ واردات بر پیکره صنعت مرغداری نشسته است

ساری- طهماسبی، تولیدکننده و فعال در صنعت مرغ در مازندران با اشاره به اینکه زمانی صادرکننده گوشت مرغ بودیم، گفت: اکنون ننگ واردات بر پیکره این صنعت نشسته است.

عبدالعلی طهماسبی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موانع فراروی تولید اظهار داشت: به رغم پیگیری های صورت گرفته و با گذشت یک سال هنوز نتوانستیم مجموعه مرغداری گوشتی خود را در استان مازندران کلنگ زنی کنیم.

وی با اظهار اینکه برای تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی مجوز دریافت کردیم، افزود:فاز اول این طرح به ظرفیت یک و نیم میلیون قطعه در هفته‌های آتی آماده کلنگ زنی و ساخت است.

وی ادامه داد: اگر این واحد زودتر از این ساخته می شد قطعاً امروز در استان و کشور مشکل تولید گوشت مرغ رفع می شد و می‌توانستیم به صادرکننده در این بخش تبدیل شویم.

طهماسبی خواستار رفع موانع فراروی از تولید شد و گفت: می توانیم به یکی از ۱۰ کشور برتر تولید مرغ تبدیل شویم زیرا در حال حاضر نیز ظرفیت برای صادرات وجود دارد اما به دلیل برنامه ریزی نادرست بسیاری از واحدها خالی بوده و مجبور به واردات مرغ هستیم.

مدیر زنجیره تولیدی ساوانا با عنوان این که چندسالی صادرکننده مرغ بودیم و اکنون ننگ واردات و خفت آن بر دامن این صنعت نشسته است، افزود: امیدواریم با تدبیر و درایت مسئولان استانی و کشور مشکلات فراروی برطرف شود.

وی گفت: مازندران به عنوان یکی از ارکان تولید گوشت مرغ می تواند تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد و باید موانع فراروی رفع شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی EE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 1
      مگر دلالان حوزه مرغ چقدر گردن کلفتند که نمیشه این تولید مشکل زا وزیان ده وضد مردمی را تعطیل کرد میلیارده دلار از پول بی زبان مردم فلک زده برای واردات خوراک مرغ وجوجه صرف میشه انگار این مردم گناه کردن مرغ بیکیفیت را با قیمت چند برابر جهانی وبا منت بخرند بابا تعطیلش کنید با ۱۴ این قیمت از خارج با کیفیت عالی وارد کنید بزارید مردم را کمتر بدوشند این عده قلیل وگردن کلفت.