۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
صدور هشدار هواشناسی زرد برای اصفهان| تندباد استان را فرا می گیرد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صدور هشدار هواشناسی زرد برای اصفهان| تندباد استان را فرا می گیرد

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره صدور هشدار هواشناسی زرد برای استان گفت: دستگاه های مرتبط باید در این راستا آمادگی لازم را داشته باشند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به صدور هواشناسی سطح زرد در اصفهان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه ناپایدار به اصفهان از امروز تا اواخر چهارشنبه شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال رگبار پراکنده محلی به ویژه در مناطق مرکزی، شمالی و شرق استان هستیم.

وی با بیان اینکه تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک نیز دزر مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای از بعد از ظهر سه شنبه تا پنج شنبه اکثر مناطق استان از جمله مهاباد، بادرود، خوانسار، اصفهان، دهق - انارک، مورچه خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نجف آباد، دهاقان، گلپایگان، کبوترآباد، ورزنه، نایین ، چوپانان، داران، بویین و میاندشت، شهرضا و داران را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار درباره وزش باد و تندباد در مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید موقتی در استان گفت: روز سه شنبه این تندباد مناطقی از جمله اردستان، مهاباد، بادرود، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، میمه، خوانسار، دهق، مورچه خورت، بویین و میاندشت و انارک را در می‌نوردد.

وی گفت: روز چهارشبه نیز در شهرستانهای اصفهان،اردستان،میمه، دولت آباد، شهرضا، خوروبیابانک، کبوتر آباد،مورچه خورت، ورزنه، نطنز، نایین و انارک شاهد این پدیده خواهیم بود.

وی ادامه داد: اکثر مناطق به ویژه بادرود، مهاباد، اردستان، اصفهان، نطنز، دولت آباد، شهرضا، گلپایگان، میمه، مبارکه، کاشان، آران و بیدگل، لنجان، خورو بیابانک، داران، انارک، نایین، مورچه خورت و نطنز شاهد این پدیده در روز پنج شنبه خواهند بود.

شیشه فروش بیان کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی و شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم عدم توقف در زیر درختان گفت: هموطنان در سفرهای برون شهری طی این مدت احتیاط کرده و فعالیت‌ها در فضای باز متوقف شود؛ همچنین تمهیدات لازم و انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha