۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
فعالیت سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی باید تحت نظارت قانونی انجام شوند
وزیر دولت در سایه انگلیس:

فعالیت سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی باید تحت نظارت قانونی انجام شوند

یک مقام ارشد دولت انگلیس طی سخنانی خواستار قانونگذاری برای فعالیت سامانه های مرتبط با هوش مصنوعی شد.

به گزارش بازار؛ یک مقام ارشد دولت انگلیس طی سخنانی خواستار قانونگذاری برای فعالیت سامانه های مرتبط با هوش مصنوعی شد.

بر اساس این گزارش، «لوسی پاول» وزیر در سایه دیجیتال، فرهنگ و رسانه بریتانیا با مقایسه فعالیت بخش های مرتبط با هوش مصنوعی با صنایعی دیگر مانند داروسازی، پزشکی و فناوری هسته ای که قانونی مدون برای نحوه فعالیت خود دارند، تاکید کرد که هوش مصنوعی نیز نیازمند قانونگذاری و تعیین چارچوب فعالیت ها است.

پاول که همزمان سخنگوی حزب کارگر بریتانیا نیز محسوب می شود، در گفتگو با نشریه گاردین تاکید کرد که سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند OpenAI یا گوگل باید برای مدلسازی های مبتنی بر هوش مصنوعی خود مجوزهای رگولاتوری لازم را دریافت نمایند.

وی گفت: نگرانی اصلی من، نبود قانونگذاری برای مدل های برنامه نویسی بزرگی است که می توانند در توسعه ابزارهای هوش مصنوعی به کار برده شوند؛ چه در زمینه مدیریتی این سامانه ها و چه در زمینه ساخت آنها، می بایست کنترل قانونی لازم اعمال شود.

پاول در عین حال از مواضع برخی از سیاستمداران در خصوص محدودسازی یا منع استفاده از هوش مصنوعی انتقاد کرده و گفت که بهتر است در این زمینه قانونگذاری شود نه اینکه بخواهیم به طور کلی استفاده از آنها را ممنوع اعلام کنیم.

لازم به ذکر است، موضوع هوش مصنوعی و کاربردهای فروان و البته در برخی موارد مخرب آن طی ماه های گذشته به یکی از بزرگترین چالش های روابط بین الملل به ویژه در کشورهای توسعه یافته و صنعتی تبدیل شده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha