۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
لزوم همکاری بانک VTB روسیه با بخش خصوصی| جایگزین سوئیفت می‌تواند نیاز ایران را برطرف کند
عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

لزوم همکاری بانک VTB روسیه با بخش خصوصی| جایگزین سوئیفت می‌تواند نیاز ایران را برطرف کند

عباد، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ضرورت دارد بانک VTB روسیه در ایران، خدمات مطلوبی به تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی هم ارائه دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهراد عباد، عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در خصوص برگزاری اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد برگزاری اجلاس و نشست‌های زیادی بین کشورهای مختلف بودیم که بی تردید باید نتایج و خروجی بهتر و بیشتری را برای دولت‌ها و بخش خصوصی رقم می‌زد.

وی افزود: پیمان‌های بین المللی و منطقه‌ای توانسته روابط و تجارت خارجی بین دولت‌ها را میسر و تسهیل کند. از اینرو بخش خصوصی انتظار دارد این پیمان‌ها و توافقات منطقه‌ای و بین المللی باعث تعامل آن‌ها با دنیا شود. به عنوان مثال ما با برخی از کشورها، توافقاتی در خصوص تعرفه‌های ترجیحی داریم که بنا به دلایلی اجرایی نشد و عملا تسهیلات و مبادلات بانکی و روند واردات و صادرات را با مشکل مواجه کرد.

وی به راه‌اندازی شبکه پیام‌رسان بین بانکی مطرح شده در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی و جایگزینی برای سوئیفت اشاره کرد و گفت: بحث جایگزینی سوئیفت مدت‌هاست مطرح است، حال تحقق این تصمیم، تاثیر قابل توجه و مهمی برای کشور دارد. در موقعیت کنونی راه‌اندازی شبکه‌ای جایگزین برای سوئیفت می‌تواند نیاز ما و بسیاری از کشورها با برطرف کند، اما بازهم می‌توان کاری کرد، تا با تمام شبکه مالی ارتباط و همکاری داشت.

این فعال اقتصادی به تاثیر تحکیم روابط اتحادیه پایاپای آسیا و کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: هیچ‌گاه نباید در همکاری‌های پولی و مالی به چند کشور محدود شد و باید سعی کرد با کشورهای در حال توسعه دنیا که نیاز به مبادلات تجاری زیادی با آن‌ها داریم هم ارتباط بگیریم.

عباد در خصوص راه اندازی شعبه بانک VTB روسیه در ایران، گفت: زمانی می‌توان به حضور بانک‌های خارجی از جمله این بانک بزرگ روسی در ایران امیدوار بود که این فعالیت محدود به تاسیس دفتر و نمایندگی نباشد و تاثیر خود را در عمل نشان دهد. ایران و روسیه ارتباط خوبی با هم دارند و منافع مشترک بین دو کشور می‌تواند زمینه ساز همکاری و تعامل بیشتر و کیفی تری شود. در نتیجه امیدواریم فعالیت این بانک بزرگ بین المللی هم بتواند به این روابط و اهداف مشترک کمک کند.

وی به لزوم همکاری نزدیک این بانک با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: امیدوارم بانک VTB روسیه، فعالیت خود را محدود به ارتباط بین دولت‌ها نکند و خدمات مطلوبی به تجار و فعالان بخش خصوصی ارائه دهد، چراکه این بخش همچنان برای نقل و انتقال ارز با مشکل مواجه است.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha