۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
سرمایه گذاران شیلاتی در گیلان حمایت می شوند
معاون استاندار گیلان:

سرمایه گذاران شیلاتی در گیلان حمایت می شوند

آستانه اشرفیه - معاون استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد حمایت از سرمایه گذاران شیلاتی را داریم، گفت: توسعه پرورش ماهی در قفس ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان،علی اوسط اکبری مقدم با همراهی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و جمعی از مدیران استانی از عملیات صید ماهی قزل آلای در قفس های دریایی در انبارسر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به محدودیت آب شیرین ، خاک ، اقلیم دریای خزر و لزوم جلوگیری از فشار بر ذخایر آبزیان، رویکرد پرورش ماهی در قفس های دریایی امری ضروری در راستای افزایش تولید آبزیان است که تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

اکبری مقدم به تاکیدات استاندار گیلان در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه شیلات اشاره و بیان کرد: استانداری گیلان جهت کاهش دغدغه سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فنی و تسهیلاتی آماده همکاری است.

گفتنی است بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در این بازدید سیاست وزارت جهاد کشاورزی را افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری برای بهره‌برداران طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی در حال و آینده ذکرکرد.

طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس گزارش اداره کل شیلات گیلان ، ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان ۷۵ هزار تن است که تاکنون ۲۰ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت ۴۲ هزار تن در گیلان صادر شده است.

کد خبر: ۲۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha