۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
افزایش قیمت جهانی آهن به بالاترین سطح شش هفته گذشته
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش قیمت جهانی آهن به بالاترین سطح شش هفته گذشته

در پی انتشار خبرهای جدید پیرامون افزایش تقاضای کارخانه های بزرگ تولید فولاد در چین، قیمت سنگ آهن به بالاترین حد خود طی شش هفته گذشته رسید.

به گزارش بازار؛ در پی انتشار خبرهای جدید پیرامون افزایش تقاضای کارخانه های بزرگ تولید فولاد در چین، قیمت سنگ آهن به بالاترین حد خود طی شش هفته گذشته رسید.

به گفته خبرگزاری بلومبرگ، این افزایش تولید در پی کاهش محدودیت های وضع شده در خصوص تولید فولاد انجام شده است؛ محدودیت هایی که برای کاهش آلودگی هوا از سوی دولت چین اعمال شده و طی ماه های گذشته منجر به کاهش تولید فولاد در کاخانه های استان دالیان این کشور شده بود.

قیمت هر تن سنگ آهن روز دوشنبه در بورس دالیان با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۰۶.۶۸ دلار در هر تن رسید و این در حالیست که در بورس فلزات سنگاپور نیز هر تن آهن با ۱.۴ درصد افزایش مواجه شده و به ۱۰۸ دلار رسید.

از سوی دیگر، دولت چین به تازگی از بسته سیاستی جدید خود رونمایی کرده که حاکی از افزایش حمایت پکن از بخش تولید فولاد در چین است؛ با اینحال، وخامت اوضاع اقتصاد جهانی و کاهش صادرات شرکت های چینی به دلیل کاهش سفارش های خارجی، همچنان چشم انداز بازار آهن را زیر سوال برده است.

دیگر مانع موجود بر سر راه افزایش قیمت آهن، کاهش ساعت کاری تابستان در چین است که از اول ماه ژوئن آغاز شده و هر ساله تاثیری بسزا بر روی میزان فعالیت بخش ساختمان سازی در این کشور بر جای می گذارد. از آنجاکه بیشترین میزان مصرف آهن تولیدی در چین به دو بخش ساختمان و خودروسازی تعلق دارد، کاهش میزان فعالیت بخش ساختمان سازی همچنان می تواند کشش بازار برای تقاضای بیشتر آهن را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha