۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
ثبت نرخ لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ موضوع جدیدی نیست
مدیرکل نظارت برکالاهای معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

ثبت نرخ لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ موضوع جدیدی نیست

جوهریان، مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ موضوع جدیدی نیست بلکه اقدامی که از ابتدای سال ۹۸ و سال قبل آن نیز در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مجتبی جوهریان گفت: شرکت ها برای اینکه تغییرات قیمتی خود را به اطلاع مردم برسانند بویژه در حوزه لوازم خانگی ترتیبی اتخاذ شده که از طریق مصوبات ستاد تنظیم بازار این بحث بصورت جدی تری دنبال شود.

وی همچنین اظهارداشت: قرار شده قیمت محصولات تمامی شرکت ها در سامانه ۱۲۴ ثبت شود.

مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تصمیماتی طی سال ۹۷ در ستاد تنظیم بازار گرفته شد مبنی بر اینکه شرکت ها قیمت های خود را به شکل خود اظهاری با رعایت ضوابط قیمت گذاری به سازمان حمایت ارائه کنندو سازمان هم پس از آنالیز و بررسی اسناد و مدارک قیمت ها را در سامانه درج و مبنای عمل فروش قرار گیرد.

وی افزود: شرکت ها در آن مقطع مکلف به رعایت قیمت گذاری بودند ولی اینکه سازمان حمایت بیاید قیمت گذاری تثبیتی برای آن ها انجام دهد این چنین نبود.

جوهریان بیان داشت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار و ممنوعیتی که در بحث واردات برای کالاها وجود داشت احساس شد در خصوص برخی از اقلام خاص لوازم خانگی که بیشتر در سبد زندگی خانوار نقش آفرین هستند مثل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، فریزر و بقیه موارد نظارت ها روی این اقلام قدری تشدید شود.

وی یادآورشد: به همین دلیل از شرکت ها خواسته شده اسناد و مدارک خود را قبل از هرگونه تغییر قیمتی به سازمان حمایت ارائه تا اسناد مربوطه بررسی و درصد رشد تغییرات قیمت کالاها رصد و در نهایت در سامانه درج و اعمال شود.

کد خبر: ۲۲٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha