۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹
کاهش نرخ ارز حاصل رفع تحریم‌ها به نفع بازار سرمایه است
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

کاهش نرخ ارز حاصل رفع تحریم‌ها به نفع بازار سرمایه است

عبدالحمیدی کارشناس بازار سرمایه گفت: به دنبال گشایش سیاسی، تسهیل روند آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام و تسهیل ارتباطات سیاسی با همسایگان، به طور حتم شرایط بهتری برای صنایع تولیدی به وجود خواهد آمد.

سمیه شوریابی؛ بازار: مجید عبدالحمیدی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با تأثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.

وی تصریح کرد: به دنبال گشایش‌های سیاسی، تسهیل روند آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام و تسهیل ارتباطات سیاسی با همسایگان، به طور حتم شرایط بهتری برای صنایع تولیدی به وجود خواهد آمد.

کاهش نرخ ارز حاصل از رفع تحریم‌ها به نفع بازار سرمایه است

این کارشناس بازار سرمایه افزود: مطابق آمار طی سال‌های اخیر بسیاری از صنایع به سبب مسائل تحریمی در بحث وارادات قطعات به منظور نوسازی دستگاه‌های تولیدی یا مواد اولیه برخی محصولات با مشکلات متعددی مواجه بودند.

کاهش نرخ ارز در صورت احیای برجام نه تنها خبر منفی برای صنایع تولیدی محسوب نمی‌شود بلکه گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها به مرور می‌تواند ضمن تسهیل روند صادرات و واردات، زمینه سودآوری بسیاری از صنایع صادراتی محور را فراهم آورد

عبدالحمیدی می گوید: کاهش نرخ ارز در صورت احیای برجام نه تنها خبر منفی برای صنایع تولیدی محسوب نمی‌شود بلکه گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها به مرور می‌تواند ضمن تسهیل روند صادرات و واردات، زمینه سودآوری بسیاری از صنایع صادراتی محور را فراهم آورد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت خاطر نشان کرد: رفع تحریم‌ها همچنین می‌تواند اثر مثبتی را بر گروه بانکی بگذارد زیرا تحریم‌ها موانعی متعددی را در بحث تراکنش‌های بانکی بین ایران و سایر کشورها به دنبال داشته و عملاً اختلالاتی را در بحث عملکرد آنها ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha