۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
تامین مالی عرضه ۵G در اروپا، کار فناوری‌های بزرگ نیست

تامین مالی عرضه ۵G در اروپا، کار فناوری‌های بزرگ نیست

اکثر کشورهای اتحادیه اروپا با فشار اپراتورهای بزرگ مخابراتی اروپا برای وادار کردن شرکت‌های فناوری بزرگ برای کمک به تامین مالی عرضه ۵G و پهنای باند در منطقه مخالف هستند.

به گزارش بازار، منابع آگاه می‌گویند که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا فشار اپراتورهای بزرگ مخابراتی اروپا برای وادار کردن شرکت‌های فناوری بزرگ برای کمک به تامین مالی عرضه ۵G و پهنای باند در منطقه را رد کرده اند.

به گفته این منابع، وزیران مخابرات از ۱۸ کشور در نشستی با تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مالیات پیشنهادی برای شبکه بر شرکت‌های فناوری را رد یا از آن انتقاد کردند.

دویچ تله کام، اورنج، تلفونیکا و تله کام ایتالیا می‌خواهند که شرکت‌های بزرگ فناوری بخشی از هزینه‌های شبکه را به عهده بگیرند و با رئیس صنعت کمیسیون اروپا موافقت کنند.

گوگل، اپل، متا، نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت ایده مالیات را رد کردند و گفتند که در زیست بوم دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند.

وزرا عدم وجود تحلیل در مورد اثرات عوارض شبکه، عدم وجود شکاف سرمایه گذاری و ریسک انتقال فناوری بزرگ به مصرف کنندگان در قالب قیمت‌های بالاتر را ذکر کردند. آن‌ها همچنین در مورد نقض بالقوه قوانین بی طرفی شبکه اتحادیه اروپا که مستلزم برخورد یکسان با همه کاربران، موانع نوآوری و کیفیت پایین محصولات است، هشدار دادند.

منتقدان شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایرلند، لیتوانی، مالت و هلند هستند. قبرس، فرانسه، یونان، مجارستان و ایتالیا از این ایده حمایت کردند در حالی که لهستان، پرتغال و رومانی یا موضعی بی طرف داشتند یا موضعی اتخاذ نکرده بودند.

انتظار می‌رود برتون تا پایان ماه ژوئن گزارشی با خلاصه‌ای از بازخورد ارائه‌شده توسط فناوری‌های بزرگ، ارائه‌دهندگان مخابرات و دیگران منتشر کند که مراحل بعدی را نشان می‌دهد.

درباره هر پیشنهاد قانونی قبل از تبدیل شدن به قانون باید با کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا مذاکره شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha