۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
احتمال کاهش تولید یک میلیون بشکه ای نفت خام اوپک و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی
یک منبع آگاه خبر داد؛

احتمال کاهش تولید یک میلیون بشکه ای نفت خام اوپک و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

سازمان اوپک بر برگزاری جلسه مشترک مهم کشورهای عضو اوپک خبر داده و اعلام کرد که کشورهای عضو قر ار است در این جلسه برای کاهش بیشتر تولید نفت خام رایزنی و تصمیم گیری نمایند.

به گزارش بازار؛ سازمان اوپک بر برگزاری جلسه مشترک مهم کشورهای عضو اوپک خبر داد.

بر اساس این گزارش، اعضای اوپک قرار است در این جلسه، موضوع مهم کاهش احتمالی تولید نفت را در دستور کار خود قرار داده و بر سر آن رایزنی نمایند؛ موضوعی که منجر به بهبود وضعیت بازار نفت از روزهای گذشته به این سو شده است.

به گفته کارشناسان، از آنجا که اوپک پلاس بیش از ۴۰ درصد نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند، این جلسه و خروجی آن که احتمالا منجر به کاهش بیشتر تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک خواهد شد، برای تعیین تکلیف بازار انرژی و قیمت نفت خام در بازار بسیار مهم است.

یک منبع آگاه و عالی رتبه اوپک در اینباره به رویترز اعلام کرده است که به احتمال زیاد، اعضای اوپک پلاس با کاهش تولید یک میلیون بشکه نفت موافقت نمایند. این در حالیست که اوپک پیشتر و طی ماه های گذشته، میزان تولید نفت خام خود را طی چند مرحله تا دو میلیون بشکه در روز کاهش داده بود.

آخرین مرحله کاهش تولید نفت اوپک به ماه آوریل باز می گردد، که اعلام تصمیم اعضا برای کاهش تولید نهایتا منجر به افزایش ۹ دلاری قیمت نفت خام شده و قیمت نفت را به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش داد.

اکنون باید دید تصمیم نهایی امروز اعضا برای کاهش میزان تولید به کجا خواهد رسید و این کاهش احتمالی تولید چه تاثیری بر قیمت نفت در بازارهای جهانی بر جای خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha