۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
فعالیت ستاد اجرایی در جهت کمک به بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی، کارآفرینی و محرومیت زدایی است
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در البرز مطرح کرد؛

فعالیت ستاد اجرایی در جهت کمک به بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی، کارآفرینی و محرومیت زدایی است

کرج- مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام در البرز با بیان اینکه کار ستاد اجرایی کمک برای بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد و تقویت واحدهای کسب و کار بدون دانش است، اقدامات ستاد را تشریح کرد.

«سید مهدی میرغفاری» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در البرز و غرب استان تهران در گفتگو با بازار؛ با بیان اینکه کار ستاد اجرایی کمک و یاری رساندن برای بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد در گروه ها، تقویت واحدهای کسب و کار مستعد و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: این امر در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بتواند آنچه که بر عهده دارد در راه رضای خدا و مردم عزیز خدمت رسانی خوبی داشته باشد.

«سید مهدی میرغفاری» گفت: ستاد اجرایی فرمام حضرت امام در بخش های متفاوتی و در قالب فعالیت های «بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد» خدمت رسانی می کند.

میرغفاری در تشریح خدمات و اقدامات «بنیاد احسان» گفت: در پویش «مشق احسان» که در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می شود، تامین نوشت افزار و لوازم التحریر است که در به دانش آموزان عزیز در مناطق کم برخوردار هدیه می شود. دانش آموزان جامعه هدف از طریق گروه های جهادی، مردمی و مساجد از قبل شناسایی شده اند و با کمک نماینده و یا مدیرکل آموزش و پرورش این اقلام به دانش آموزان اهدا می شود.

اهدای جهیزیه به زوج های جوان در مناطق کم برخوردار

وی افزود: «پویش احسانه» یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت است که با همکاری گروه های مردمی نسبت به تهیه و اهدای جهیزیه به زوج های جوان در مناطق کم برخوردار اقدام می شود.

میرغفاری با بیان اینکه «پویش نسیم احسان» در فصل تابستان و در قالب تامین و پخش لوازم سرمایشی مثل کولز و پنکه بین مردم عزیز در مناطق کمتر برخوردار برگزار می شود، افزود: «پویش دلگرمی» نیز در زمستان و در قالب تامین و اهدای بخاری به جامعه هدف ما اجرا می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در البرز و غرب استان تهران اظهار کرد: «پویش احسان قدیر» یکی از اقدامات فرهنگی است که ستاد اجرایی انجام می دهد و این پویش در واقع سنت حسنه اطعام در عید بزرگ غدیر شیعیان است.

میرغفاری با بیان اینکه این وظیفه همه ارگان ها و تک تک ماست که بتوانیم جایگاه ویژه امیرالمومنین در مکتب شیعه را ارج نهیم و به جوانان امروزی تبیین کنیم، افزود: در این پویش یا گوشت و مرغ برای طبخ غذا به گروه های جهادی تحویل می دهیم و یا مبلغ آن را پرداخت می کنیم تا با مشارکت گروه های جهادی در این عید بزرگ غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

خدمات دندان پزشکی رایگان در حال حاضر در مناطق محروم استان ارائه می شود

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی در راستای سلامت مردم در مناطق کمتر برخوردار گفت: «پویش لبخند احسان» در قالب ارائه خدمات دندان پزشکی رایگان به مردم عزیزمان است که در استان البرز مردم استقبال بسیار خوبی از این پویش داشتند. این پویش با تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط بنیاد احسان و خدمات دهی توسط پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار اجرا می شود.

میرغفاری با بیان اینکه سال گذشته به حدود هزار نفر در این پویش خدمات دندان پزشکی رایگان ارائه شد، گفت: امسال و در حال حاضر هم چند روزی است این پویش در سه منطقه کم برخوردار استان در حال اجراست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در البرز و غرب استان تهران گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در طی سال چندین بار اقدام به توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان می کند، افزود: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی را بین جامعه هدف در البرز توزیع کردیم.

جامعه هدف ستاد توسط گروه های جهادی، مردم و مساجد مشخص می شود

میرغفاری گفت: در اجرای همه پویش ها جامعه هدف ما از قبل با گروه های مردمی، جهادی و مساجد شناسایی می شوند و اقلام مورد نظر به آنها اهدا می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث جوانی جمعیت و خانواده در کشور، بنیاد ۱۵ خرداد در این حوزه ورود کرده و در طرح ملی «لبخند مادری» بسته های حمایتی که شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز نوزاد است به خانواده ها اهدا می کند. به خانواده هایی که دارای سه فرزند و بالاتر هستند ویژه تر نگاه می شود و کمک های بیشتر و ویژه تری شامل ۱۵میلیون تومان وام و به هر فرزند یک میلیون تومان کارت هدیه و یک بسته حمایتی که ارزش ریالی آن ۴ میلیون تومان است پرداخت می شود و تا ۷ ماه هم پوشک بچه آن ها توسط بنیاد ۱۵ خرداد تامین می شود.

در بحث طرح ملی «ایران جوان» هم بسته های بانکی شامل یک میلیون تومان کارت هدیه به مادر و حسابی به نام کودک جداگانه افتتاح و در حساب سپرده فرزند سرمایه گذاری می شود. این یک طرح تشویقی در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

فراهم سازی بستر مناسب برای تحصیل در مدارس اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در البرز با اشاره به مدارسی که توسط بنیاد ۱۵ خرداد به آموزش و پرورش اهدا شده گفت: این مدارس اگر نواقصی داشته و نیاز به تعمیر یا تجهیز دارند به آنها خدمات داده می شود تا بستر مناسبی برای تحصیل دانش آموزان عزیز فراهم کنیم.

میرغفاری با اشاره به هزینه های درمانی بالا گفت: برای کمک به بیمارانی که برای تامین هزینه های درمان مشکل دارند بعد از بررسی صحت و سقم این مسئله به طور نامحسوس هزینه درمان آنها پرداخت می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی البرز در پایان گفت: ستاد اجرایی با هدف خانه دارد شدن مردم عزیز استان در طرح ملی مسکن نیز ورود کرده و تعهداتی را در این زمینه تقبل کرده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha