۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹
تورم در نتیجه راه اندازی بانک‌های خارجی کاهشی می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

تورم در نتیجه راه اندازی بانک‌های خارجی کاهشی می‌شود

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مهمترین مسئله در راه اندازی بانک‌های خارجی مبادلات تجاری است، اینکار در کاهش تورم موثر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت در رابطه با شعار سال گفت: برای بررسی اقدامات دولت جهت عملیاتی شدن شعار سال باید در نظر داشت که از سال جدید دو ماه گذشته و هنوز فرصت زیادی باقی است، اما تا همین زمان هم مانند سال‌های گذشته دولت براساس توقعات پیش نرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری شعار سال را مشخص می‌کنند، اما متاسفانه در سال های گذشته در حد همان شعار، بنر و کارهای اینجوری باقی می‌ماند. البته دولت سیزدهم قول داده که این شعار عملیاتی شود و حرکت‌هایی هم انجام داده، اما باید سرعت خود را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره تاثیر حضور بانک‌های خارجی بر بازار ارز و ایجاد ثبات اظهار داشت: حرکت بسیار مفیدی است، البته هر کاری در جهت مبادلات تجاری، پولی بین ایران و دیگر کشورها پرفایده است و در جهت مهار تورم تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تسریع در مبادلات تجاری از طریق راه اندازی بانک‌های خارجی تصریح کرد: مهمترین مسئله در جریان راه اندازی بانک‌های خارجی بحث مبادلات تجاری است. این کاراثر مثبتی در کاهش تورم خواهد داشت، بنابراین هم در جهت مباحث اقتصادی و هم روانی کار ارزشمندی به حساب می‌آید، زیرا در بسیاری از مواقع افزایش قیمت‌ها درباره کالاها و حتی ارز روانی است، بنابراین کارهای تجاری و مذاکرات با کشورهای مختلف در ایجاد بانک این اثر را خنثی می‌کند و آن را از بین می‌برد.

شهبازی در رابطه با لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی چنین توضیح داد: افزایش اختیارات بانک مرکزی از این حیث اثرگذار است که تنها یک مجموعه برای سیاست‌های پولی کشور تصمیم گیر خواهد بود و امکان لحاظ کارهای غیرکارشناسانه از بین می‌رود. علاوه براین چنانچه تصمیمات شکست بخورد و شرایط اقتصادی کشور در نتیجه آن با مشکلاتی روبرو شود، به خوبی روشن است که کدام نهاد باید مورد پرسش قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: برهمین اساس هراندازه استقلال و اختیارات بانک مرکزی که در قانون هم پیش بینی شده، افزایش پیدا کند بر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اثر مثبتی برجای گذاشته می‌شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha