۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
سند اراضی کشاورزی، وثیقه‌ای برای دریافت وام

سند اراضی کشاورزی، وثیقه‌ای برای دریافت وام

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه قدم نهایی در حدنگار اراضی کشاورزی، صدور سند به نام اشخاص است گفت: این سند در همه مراجع قانونی به عنوان وثیقه پذیرفته می شود.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قدم نهایی در حدنگار اراضی کشاورزی، صدور سند به نام اشخاص است.

افلاطونی افزود: این سند بطور قطع در همه مراجع رسمی و قانونی از جمله بانک‌ها به عنوان وثیقه پذیرفته خواهد شد و کشاورزان نیز می‌توانند با آن از بانک‌ها وام دریافت کنند.

وی با اشاره به رفع مشکلات ۶۰ ساله تداخلات ارضی بین کشاورزان و دولت گفت: با وجود کمیسیون‌های رفع تداخلات استانی دیگر نیازی به مراجعه مردم به دادگاه‌ها نیست، دولت خودش به لحاظ حاکمیتی وارد شده و با اجرای مقرارت موازی چالش تداخلات را خودش اصلاح می‌کند.

اجرای این برنامه باعث کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی می‌شود و قرار است تا پایان سال، در ۱۶ میلیون هکتار اراضی کشور رفع تداخلانجام شود. البته بر اساس بند م تبصره ۸ بودجه، کشاورزانی که در اراضی اختلافی کشت و کار دارند تا حل این موضوع می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به اینکه در موضوع مجوزها، ۲۵ استان کشور و در حوزه پایش اراضی کشاورزی ۱۵ استان به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین متصل شده اند تاکید کرد: فعالیت‌های غیرکشاورزی در اراضی کشاورزی مطلقا ممنوع است، مگر در موارد ضرورت که کمیسیون این ضرورت را تشخیص میدهد.

وی همچنین به طرح تشویقی یکپارچه سازی اراضی اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه جدید، کشاورزانی که طرح یکپارچه سازی اراضی را اجرا کنند، از برنامه تشویقی دولت برخوردار می‌شود.

رضا افلاطونی افزود: از جمله طرح‌های تشویقی ۸۵ درصد یارانه پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی برای تجهیز، نوسازی و آبیاری تحت فشار، و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به کشاورزان است.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha