۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
۳۶ معدن غیر فعال در جنوب کرمان وجود دارد/ لزوم رفع موانع صنایع معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

۳۶ معدن غیر فعال در جنوب کرمان وجود دارد/ لزوم رفع موانع صنایع معدنی

کرمان - مروجی فرد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خواستار فعال سازی ۳۶ معدن غیر فعال در جنوب استان کرمان شد.

مسلم مروجی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: جنوب استان کرمان دارای پتانسیلهای معدنی گسترده ای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیاز است که در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری در جنوب استان کرمان انجام شود.

وی به وجود ۷ شهرستان در جنوب کرمان اشاره کرد و بیان کرد: در صورت سرمایه گذاری در این بخش و ایجاد زیرذ ساختهای معدنی در استان کرمان میتوانیم امیدواریم باشیم که توسعه پایدار در بخش اقتصادی در استان کرمان روی خواهد داد و محرومیت زدایی نیز با جدیدت بهتری انجام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: طبق آخرین براوردها در این منطقه ۳۴۵ میلیون تن انواع ذخیره های معدنی وجود دارد که در صورت بالفعل کردن این معادن بسیاری از مشکلات در جنوب استان کرمان برطرف می شود.

معدن جنوب کرمان فعال شود

وی عنوان کرد: هم اکنون ۹۰ معدن فعال در جنوب کرمان وجود دارد که از این تعداد ۳۶ معدن غیر فعال است و باید برای رفع مشکلات در این معادن دستگاههای مختلف همکاری و همراهی کنند تا شاهد افزایش اشتغال زایی در جنوب استان باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود: در حوزه معادن کوچک مقیاس ۵۵ کارخانه صنایع معدنی کوچک مقیاس ایجاد شده است و برای افزایش آن با مشکل زیرساخت مواجه شدیم.

مسلم مروجی فرد افزود: یکی از مشکلات جنوب کرمان نبود زمینه اشتغال برای جوانان و افزایش مهاجرت است در صورتیکه این معادن فعال شود زمینه مهاجرت نیز از بین می رود و شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

وی گفت: این معادن می تواند منجر به جذب سرمایه گذار برای توسعه صنایع وابسته به معادن باشیم و در این صورت شاهد بهبود شرابط اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از از این معادن سالها راکد مانده است افزود: طرح ارزیابی مناطق معدنی بحرآسمان(منطقه حفاظت شده) در سازمان محیط زیست کشور نزدیک به سه سال مانده و تعیین تکلیف نشده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha